AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.016

Blöt matta på förarsidan efter regn på min E46?

341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Hejsan!

Upptäckte idag när det regnat hela dagen att det var blött under mattan på förarsidan ;( Undrar vad det kan komma ifrån?
Böt ut den yttre sidolisten på förardörren i höstas, kan det komma därifrån?

//Jonas

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
När jag böt ut listen i höstas så monterade jag dit några nya clips för att några hade gått sönder. Det var ett gummihölje på clipsen, kanske någon sådan som är trasig och läcker in vatten ?

//Jonas

341
Völund
E46 BMW 328IA -99
ingen som vet

dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Under mattan säger du.

Har det hänt igen?
kanske något som har legat länge från när någon har setat med väldigt blöta/snöiga fötter sen i vintras?

Var mattan genomblöt, eller var det bara under?
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
nej jag märkte det igår när regnet öste ner hela dagen och jag körde en sträcka på ca 3 mil med bilen i motorvägsfart.

//Jonas

341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Glömde säga att den var blöt i vänsterkant där det finns stöd för vänsterfoten( har steptronic) Om man tryckte på mattan så kom det upp vatten så den var genomblöt,

//Jonas

Har du någon eftermonterad elektronik? Typ larm eller annat där det går kabel ut genom torpedväggen. Firman som monterade mitt larm på en bil jag hade tidigare slarvade, så vatten följde kablarna in i kupén.

/Fredrik
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Fuktspärren i dörren har nog släppt, hade samma problem på min bil i vintras. Ta bort dörrsidan så syns det nog att vattnet har runnit i nederkant på dörren. Är "bara" att täta och limma tillbaka.
Dörren som emilsson säger...
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Det verkar vara ett av "typfelen", förmodligen lossnar fuktspärren av att dörren stängs, jag valde att lägga en silikonsträng i överkanten på plåten bakom samt limma med ett lim som behåller viss rörlighet även när det härdat. Men kolla noga när du väljer lim så limmet inte smälter det skumplastaktiga som är fuktspärren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.