|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har kikat en del (under en månad) efter en z3:a men har lite svårt att hitta en som har rätt färg, inredning osv. Därför har jag börjat överväga om att importera en. Eftersom jag har ingen koll på detta hittade jag en sida på nätet Länk Ok sidan kunde ha varit lite mer seriös men är det någon som vet något om företaget, några erfarenheter? Egentligen har jag inga konstiga krav på bilen, en 2,8:a 99:a montral blå eller svart, svart inredning och sportstolar och så mycket "el" som möjligt och helst under 7000 mil för max 150 000. Är det orimliga krav? Såg en på blocket men för 189 000 och den var inte "ens" svenskssåld. Alla råd, förslag är välkommna. | |
|
Importera själv från aukt BMW-handlare. Billigare, säkrare, roligare! Don't dream it, drive it |
|
|
Här Länk och Länk finns att läsa lite om den person som driver hemsidan. Vad jag vet så är det inget företag utan en privatperson som "jobbar extra". Håller helt och fullt med Tretretti att det är import från BMW-handlare som gäller. Bara att gå in på www.bmw.de och leta ;) ___ //Ulf |
|
|
Köp absolut inte en bil som Fredrik Wennerholm har importerat! /// Viktor Kärran Länk Mer mos till folket! |
|
|
Jag har ingen aning om importören du skickade länk på. Men jag skulle aldrig låta ett företag eller utomstående person ta hem en bil till mig. Dom köper oftast dom billigaste bilarna som går att få tag i och bryr sig mindre vad som finns under skalet. Åk ner själv till tyskland och njut av det stora utbudet och hitta en riktigt BRA bil själv istället. Dom som tar hem bilarna till dig är bara ute efter att tjäna pengar och bryr sig därför inte om den är i det utomordentliga skick som iaf jag letar efter när jag köper bilar. Bilarna i tyskland är absolut inte sämre än här i sverige men det finns ju alltid lågprisalternativ som det är nåt skumt med precis som här i sverige. /Magnus |
|
|
jag har en mycket positiv erfarenhet av ett företag i Lund som heter Autopower. Jag talade om precis vad jag ville ha: färg, inredning, utrustning mm sedan letade de upp presic vad jag ville ha. Inga konstigheter. De åkte ner från företaget kontrollerade allt samt testade och sedan kontaktade de mig via mobiltelefon där jag fick godkänna eller ej de ev. skavanker som de hittat. Därefter plockade de hem min Z3:a fixade allt praktiskt och jag betalade en överrenskommen sedan tidigare köpeskilling. De gav givetvis garanti på bilen. Idag har de en stor lokal i Lund där de handlar med både "svensksålda" samt importbilar. De fokuserar mera på dyra bilar och inte så mycket på Z3:or idag. Killarna som arbetar där har jag bara haft positiva kontakter med. Min svåger har också köpt bil av dem och är nöjd. Men kanske har andra annorlunda upplevelse mot mig... jag är mycket nöjd. Har haft min Z3: nu i 3 år och den går som en klocka samt inga "nice surprise" som dykt upp. Vad där var att fixa visste jag från början. Jag har dock andra bekanta som använt andra imortfirmor som haft mycket strul så man ska nog vara mycket försiktig! Lycka till /MFL |
|
|
Oups! är så van att skriva autopower så det gick av bara farten... Företaget heter Autoprestanda! /MFL |
|
|
Efter alla råd jag fått så har jag bestämt mig att leta i första hand i Sverige och hittar jag inget så blir det att åka själv till Tyskland till BMW och hämta en. Det som gär det lite svårt i Sverige är att det är flest privatpersoner som säljer z3 och jag är inte så insatt i bilar så man vill inte bli blåst, iofs kan man bli det av en bmw-handlare med men risken är mindre. Det är lätt att missa någon viktig detalj som man bara upptäcker efter ett tag. Eftersom jag fortfarande inte hittat en pärla så är jag tacksam för eventuella förslag och råd. Såg en på blocket idag och den verkar ha allt jag tycker är viktigt men jag tycker att det ser ut som lite plåtskador på dörren tex Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.