|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har bilen ute på annons nu, tänkte kolla vad folket tycker om priset, om jag ligger rätt eller är helt ute och cyklar! Har kollat på lite andra objekt med liknande år och miltal och utifrån det satt jag det här priset med en viss prutmån. Annonsen: Länk Bilen: Länk | |
|
Jag tycker den är för dyr. 60kkr kanske är möjligt med rätt köpare som vill ha allt "extra". Bilpriser.se säger 44-50kkr. |
|
|
I originalutförande känns det som den är värd 50-60tkr. Själv hade jag inte velat betala en spänn extra för styling, men det finns ju dem som gör det så kanske går det att få ut sådana summor om man hittar rätt köpare. Intressant ang effekten/vridmomentet... har du bänkat den före och efter uppgraderingen? :) /Olof Sportsfahrzeug aus München |
|
|
Känns verkligen som ett optimistiskt pris för en 323. Förra våren när jag sålde min 328 (61kkr) minns jag att många begärde 60-70kkr för 323 som rullat runt 15kmil. Är man uppe och begär 80kkr för en 323 E36 konkurrerar man samtidigt med säljarna som bjuder ut tidiga 323/328 E46 som är ett par årsmodeller nyare. Jag tror att ett realistiskt slutpris bör ligga på mellan 50-60kkr. Får man mer än det skall man vara nöjd som säljare. |
|
|
Jag har inte bänkat men det finns bromspapper på skillnaden för den här motorn. Kikar man på blocket så finns det några med samma mil som ligger för 50-60 tusen men då ser de ut som skit och har ingen utrustning. De finare ligger mellan 65-85 tusen. Bilen: Länk |
|
|
Skriv gärna i tråden när du sålt den för 79KSEK. Om den inte går för 79KSEK, skriv vad den går för! Ett generellt råd är att det kan bli kostsamt att vara prisoiptimist eftersom bilen står och sjunker mens den inte blir såld... |
|
|
Tror som de flesta andra, 60' går kanske att få _om_ du hittar rätt köpare. Som Kristoffer säger är inte steget upp till E46 speciellt stort och det är de flestas ögon en mer attraktiv modell. Jag märkte själv när jag sålde min 320 coupé -97 för drygt ett år sedan och det var en hyffsat trög marknad, det är inte lätt att sälja 10-11 år gamla BMW... /// Erik |
|
| Thorssa, har du haft någon respons på annonsen? | |
|
jaken: Ja det har varit kontakt både per mail och telefon men inget som lett till affär. Bilen: Länk |
|
|
Thorssa Det är bara att ignorera "de andra" bilannonserna på Blocket osv. Lovar dig att de 9/10 förblir osålda till dessa optimistiska priserna. Ligger man i underkant av det prispann som finns på Blocket har man en hyfsad chans att sälja även om det inte är lätt. Tror som många andra att du ska vara nöjd med runt 60". Att ens bil är finare än många andra "häckar" spelar ju ingen roll när priset gör att ingen kommer och tittar på den. |
|
| Håller med Wadstedt79 om att man måste ligga bra till med sin annons när man väljer "billigast först" på Blocket för att det ska gå att sälja inom överskådlig framtid. | |
|
E36 är överlag överskattad för dom pengarna får man e39, som är en nyare konstruktion, säkrare och mer komfortabel. Finns ett par 325:or coupe-modeller ute, där dom begär 60kr...det är sjukt. Thorssa: Din bil är snygg och lite one of kind..speciellt färgen, bilen verkar vara i fint skick. Ha tålamod så dyker rätt köpare upp till slut, som inte stirrar sig blint på priset utan skicket. Tror att du får nånstans mellan 60-67.000kr. Lycka till med försäljningen :) Mvh, Jan. |
|
|
67500 slutade det hela på för er som undrar. Bilen: Länk |
|
|
Bra med feedback! Grattis till försäljningen! Vad blir det nu för bil? |
|
| Grattis till ett riktigt bra försäljningspris! Jag tycker du skall vara mycket nöjd med det priset. | |
|
Vågar väl knappt säga det här men det blev en Audu A3 1,9 TDiS -98. Behövde en bil som gick billigt för jag ska börja plugga till hösten. Tyckte inte att BMW kunde erbjuda något i rätt prisklass då jag vill ha en E46 som minst isåfall :/ Bilen: Länk |
|
|
Ähh....Ådin går väl knappt billigare än din f.d. 323i med den både fina o snåla sexan :) Audi brukar ändå "kosta flis" att äga när alla kostnader sammanräknas i slutändan ;) Mvh Janne. |
|
|
Skatten och försäkringen blir samma totala kostnad men Audin drar 0,7 vid samma körning som BMW:n drog 1,1. Dessutom är dieseln ca. en krona billigare. Sparar ungefär 1000 kr per månad på bränsle! Dessutom fick jag en två år nyare bil som gått 6500 mil mindre för samma pengar. Kul med nya projekt :) Kolla gärna in den på: Länk Bilen: Länk |
|
|
Visst vet jag att den drar "något" :) mindre sås än en bensinsexa,men det jag tänkte på främst är vad den kommer att kosta i rep efter ett tag ;) Nåja,lycka till med nya vagnen trots allt .... Som sagt, alltid kul med lite nytt emellanåt ;) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.