AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
900

18" Michelin Pilot Sport

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Michelin Pilot Sport verkar inte direkt vara några tystgående däck. Kan det stämma eller är det jag som inbillar mig något?

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Buspelle
Kör på Michelin PS och tycker det funkar kanon även ljudmässigt.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jo, jag tycker nog att dom är hyffsat tysta.
Det var ett test i nån biltidning för nåt år sen på lågprofildäck men jag kommer inte riktigt ihåg hur dom placerade sig ljudmässigt..
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Dom är mycket tystare än tillex Dunlop SP9000 och Eagle F1 GS-D3 som jag har kört på samma fälgar, jag är faktiskt väldigt nöjd med PS2 på alla vis.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Jag tycker faktist att de låter lite mera än genomsnittet!!
Men de har ett jäkla grepp för att vara vanliga STD gatdäck.
Supernöjd! Bäst i test också i Auto Motor&Sport.
M.V.H.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, jag har ju ett hjullager på G som måste bytas. Blandar nog ihop en del med det, förhoppningsvis.

Ja, greppet är snuskigt bra!

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Kör på PS2 med, helt kanon.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Andreas Plars: I senaste testet jag läst i AMS där de var med kom de 3:a. Före kom Bridgestone RE050A och Pirelli P Zero Nero. PS2var dock bästa däcket på torrt underlag.
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Tycker bara d finns ett däckmärke å d e Michelin...

Köpte nya till både M5:an och csi:n. Fanns för mig inget alternativ, naturligtvis supernöjd med mina PS2:or!

Nicke
74
72
745i
BMW 745 i-81
BMW 750 i-96
BMW M5-00
Har kört BARA med Michelin i 15 år....har provat allt mellan "himmel och gjord" från alla dimensioner från 17" till 20" mm.
Klart det tystaste och bästa däcket. Men har märkt att när man går ner i profil då låter det lite mer, men å andra sidan låter andra märken ännu mer.
Man kör inte så många mil med michelin. 1000-1200 mil högst.
Sen är den inte så spår känslig som andra däck är. "Hankook" väger nästan det dubbla men håller längre och låter mer.

Mvh.//M5\\

Guldcom---> Ja, så kan det ju ha vart.. räknar ju mest de torra egenskaperna :-)
M.V.H.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.