|
|
|
|---|---|
|
Hej Är sprillans ny här. Mitt första inlägg. Verkar vara ett kanonforum med massa duktiga och insatta personer. Vi har förnärvarande en Volvo V70 XC. Vi funderar på att köpa en 2002 745. Funkar det som familjebil tro? Vi har två barn, 2 och 4 år, så bägge sitter ju i barnstolar. Jag känner främst att bagageutrymmet kanske blir i minsta laget, även om det rymmer så vitt jag vet 500liter. (Den bil jag tittar på har ingen skidlucka.) Kan man förvänta sig att servicekostnader eller övriga kostnader ligger oerhört mycket högre än för en Volvo? (Jag vet att försäkringen är skitdyr.) Finns det förutom detta eminenta forum, någon annan site eller forum där e65 diskuters? mvh David Jones | |
|
Hej och välkommen! Jag kan inte tänka mig att E65 inte skulle fungera alldeles förträffligt som familjebil! Bagageutrymmet är väldigt stort och lättdisponerat, men prova och se till så att barnvagnar och dylikt får plats! Kupéutrymmet är ju fantastiskt mycket bättre än i en V70. Servicekostnader blir sannolikt något dyrare än för Volvon, men jag tror inte att det skiljer några kopiöra summor. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kan berätta att i tyska ams långtest (10.000 mil på två år) så var 740d den mest felfria bil de testat! Har för mig att det var en tidig 03:a. Men de tidiga årsmodellerna var det lite si och så med elektroniken... BMW CS #6212 |
|
| Tror att utrymmena kommer räcka bra. Naturligtvis är bakutrymmet mindre på höjden då det inte är en kombi men annars tror jag E65:an är större i de flesta utrymmen. Idag måste E65 vara en av de mest prisvärda bilarna på marknaden. En -02:a bör gå att få loss på strax över 300" och då är det en fruktansvärt konfortabel och lyxig bil som har massor mer att ge. Tittade själv lite på en E65 men behöver kombi pga hund. Vet inte säkert men kan tänka mig att servicekostnaderna på 7-serien ligger i stil med min V8:a och isf kostar det inte mer än en Volvo. Någon som vet? Betalade nu 3800:- för 7000milars service ink bromsvätskebyte. | |
|
Jag har en volvo v70 -98 iof men servicen på den vid 7500 mil kostade ca 2500:-..så det är inte så stor skillnad då du har en större motor m.m. Mvh Johan |
|
bmwgalengrabb |
Klart familjen ska ha lite lyx,hade slagit till |
|
Hej, Tack för era svar. F*n jag känner mig så himla velig.... Är fortfarande skraj att bagageutrymmet blir för litet. Är också orolig att det dyker upp massa trista svinhöga kostnader.... Vet inte vad riktigt, kanske att någon viktig komponent pajjar och det kostar en förmögenhet att fixa... Orolig också att sambon kommer tycka att den känns klumpig. (Jag vet att man helt enkelt kan låta henne provköra nämnda bil, men jag vill egentligen vara helt bestämd själv, innan jag introducerar affären för henne.) Har aldrig haft sedanmodell tidigare. Bara SUV och kombi. Har definitivt aldrig haft en bil som är så här pass dyr som ny. Finns det ytterligare någon som kan hjälpa mig på traven, så att jag får ytterligare argument inför mig själv för att byta min Volvo xc70 2001? mvh /Den veligaste på forumet - Mr Jones |
|
|
K1mzo Tack för tipset. Jo en touring är nog ett förnuftigare val. Men jag kan inte komma i från att jag tycker 7-serien är både snygg och bekväm. |
|
| Glömde säga att jag dessutom har möjlighet att göra en relativt bra affär med just denna specifika bil. | |
|
Hallo "velig", Du kan inte köpa en bättre bil. Funkar utmärkt som familjebil. Bagaget rymmer hur mycket blöjor,sittvagnar och väskor som helst. Välj ditt exemplar noga bara. Minsta tvivlel om något så "passa" och titta vidare. Välj en med så mycket utrustning som möjligt, har "högre" värde i nästa byte. Driftkostnaderna blir efter hur du kör, servicen i E65 är "condition based" ,dvs den beräknar slitaget efter ett antal parametrar så inget byts förränn det behövs, gäller olja, bromsbelägg och skivor, kylarvätska etc. Du kan inte ha bättre bil. Drar inte mer bensin än din XC70. Köp en med dynamic drive och EDC så har du definitivt inte en klumpig bil utan en "sportsedan". Ligger hur platt som helst. Hustrun din kommer att uppskatta automatlådan och PDC'n, (parkeringsradarn), det gör min i varje fall :) och jag med! Alla barnsjukdomar med elektronik konstigheter ska vara åtgärdat på garantin. KÖP, ;) |
|
bmwgalengrabb |
Passa på nu när e65 e så jävla låga i pris.. ska inskaffa en 745a e65 efter sommaren... och i vår familj är det 5 personer varav 1 små barn,så den ska funka perfekt som familjebil |
|
Jag tycker inte att E39 känns som ett alternativ till E65... E39 känns som en trävagn från medeltiden i jämförelse, för att överdriva lite :) En E61 kanske kunde vara ett alternativ, men den kostar ju mer, och har inte samma lyxkänsla som 7:an, men krasst sett så är den inte mycket sämre som bil betraktad! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.