AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
566

Stereon börjar krångla

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hej!

Nu har min steteo börjat strula. Det är en BMW Business RDS, bandare. Ser ut såhär:

Länk

Nu skulle jag vilja veta vad man ska ha för verktyg för att få ut den? Den ville inte starta för någon dag sen, antar att det är säkringen bakom stereon som har gått. Den som finns i motorrummet för stereon var hel så det lutar åt att det är den bakom. Annars är den väl skräp! Vet inte om de bara kan dö en dag när man startar upp.

Tacksam för snabbt svar!

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Pilla ut flärparna (luckorna) på var sida om stereon. För in insexnyckel och snurra, ganska mycket, sedan släpper den.

*BAWORAK*
Pilla bort de 2 "täckbrickorna" bakom (till vänster om "volymratten"(??) samt till höger om "pilarna"). Bakom bör det sitta insexskruvar som man lossar, sedan är det bara att dra ut enheten. Så var det på min bil även om min Stereo ser lite annorlunda ut, men fastsättningen borde vara densamma

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Men det måste vara modell "extremt liten" insexnyckeln då eller? Vilken storlek kan det vara, den minsta tro.

//Schnitzer

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Minns inte storleken, men av en stats jag har där alla sitter tillsammans o kan vikas ut så var det den näst minsta. Räkna med hälften av en IKEAnyckel ungefär.

*BAWORAK*
Ja det är en liten insex...kan vara 2mm(knappast mindre iaf), köper du typ en "insexnyckelsats" på nån mack för ca 30kr så borde rätt nyckel finnas med! Ett tips är att du lyser in med en ficklampa när du väl pillat bort täckbrickorna o säkerställer att det verkligen är insex du har, kan ju tänkas att de luringarna bytt till torx på -95:an....

Svantee: Du hann före mig IGEN:-)

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Nejdå, det ska vara insex, ser ut som det i alla fall. Givetvis så har jag alla storlekar hemma utan just den :( Får fan magsår snart!

//Schnitzer

Wa
36
Wallman
540ia-93
Jag har en likadan radio. På den har jag för mig att det är 2,5 mm.
/Ulf
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Fick ut den nu i alla fall. Det var den insexnyckeln som jag inte hade :) Slängde i ny säkring och den slog igång direkt. Kanon!

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.