|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet litet problem med min 330 Ci -03 som jag inhandlade för ca 1,5 månader sedan. Bilen har från fabrik den "nya", för övrigt underbara, 6-växlade lådan som kom i E46:orna från mitten av -03 nångång. Men jag har 3-4 gånger missat att få i 2:an när jag går från 1:an vid lugn acceleration. Jag upplever det som om där är två läge från neutral när man ska lägga i 2:an. Stannar man då i det första läget så rasslar det till lite innan man hinner få ner kopplingen igen. Och när man då trycker växelspaken ytterliggare lite lite ner så kommer den rätt. Så min fråga är om ni som har samma låda har upplevt det samma? Som om där i två läge från neutral och ner i 2:an? Barnsjukdom på denna lådan? Mvh Jimmy | |
| När det känns som att där är två lägen så brukar det innebära ett fel i lådan. Kontrollera med BMW om det är någonting du kan få utbytt på garanti. | |
|
Oki, tackar. Har kontaktat BMW (Paulssons Bil) och de ska testköra bilen under lunchen idag. Återkommer med deras utlåtande. Mvh Jimmy |
|
|
Hittade dom felet? // Carl |
|
|
Jodå en mekaniker va ute och körde den och konstaterade att där är ett litet litet mellanläge, men han sa att det va vanligt på framför allt på M3-lådan men även på den 6-växlade lådan som jag har. Han sa att det är många bilar som har detta, mer eller mindre, men som ägarna inte märker/bryr sig om. Han trodde dock inte att BMW tog in och bytte lådan för detta lilla felet. Han sa oxå att det inte kommer att bli värre. Mvh Jimmy |
|
|
Skönt att höra att det inte blir värre! Jag har oxå lite av känslan du beskriver. Bor du i Hbg Jimmyboy? Tycker mig känna igen din bil, riktigt fin... Anders |
|
|
Javisst va det skönt att höra. Man vill ju inte ha några fel på kärran. Yes den rullar i Hbg ganska mycket. Vart har du sett den? Mvh Jimmy |
|
|
Jag tror jag såg den på Väla för nån vecka sen, eller så... Trevlig ser den ut iaf... Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.