|
|
|
|---|---|
|
Hej! har bytt SI-batterierna - bränslemätarn funkar, dock hoppar varvräknaren lire mer, även tempmätarn kan hoppa till. Ekonomimätaren funkar bättre, visar dock på tok för högt. När jag ligger i 70km/h visar den 1.5l/mil vilket inte stämmer då jag mätt med trippen och fulltank. Nån aning om varför resten inte vill funka? *En fråga till, "klumpen" som sitter vid spridarbryggan. Är det bränsleregulatorn? Går med en slang (vacum?) in i insuget, en nån annanstans. Den läcker nämnligen, nån som vet vad en sådan kan kosta? och vad kostar en ställbar? MVH. | |
|
Det är inte alltid som byte av SI-batterierna hjälper. Ibland är byte till nytt SI-kort det enda som hjälper. /G |
|
|
SI, vad står det för? Vart sitter batterierna och vad kostar dem, kan man byta själv? Vad kostar ett SI-kort? |
|
E30 Beemah |
SI står för "SYSTEM INTERNATIONAL D´UNITES" dvs internationella måttenhetssystemet. det bygger på äldre metriska system, och har utformats så att det skall kunna andvändas i alla sammanhang - vardagliga, tekniska och vetenskapliga. och batterierna sitter på SI kortet, finns dock två modeller 1,2 volts och 3 volts batts, dom kostar inte spec mycket och bytet kan ske men viss elvana lite lödning, Etc Etc. vet ej vad ett nytt kostar dock men det är nog billagare och köpa enn beg hus och ta SI kortet ifrån. MVH E30 Beemah |
|
Nja, som ofta med förkortningar används samma förkortning för flera olika saker. I detta fall står SI för Service Intervall (eller något liknande). /G |
|
|
Kretskortet kostar ca 1100-1200kr på BMW. Minns inte exakt. mvh |
|
E30 Beemah |
jupp men fick inte med det dock =( E30 Beemah |
|
kolla att inte m5 muttrarna bak i mätarhuset glappar, du får då samma symptom. de sköter jordningen av diverse mätare. *tips* |
|
|
Det är BränsleTrycksRegulatorn du menar (BTR), Ställbara finns från 700 och uppåt. har du inget behov av en ställbar så handla en originalare på skroten tycker jag, PPF har annars ett kit för att bygga om din standardregulator till ställbar. (www.pure.pf.com) |
|
| powerpak: tack för tipset, får kolla upp det i veckan. Ställbar får det nog bli då det vankas turbo nästa vår. | |
teposen |
Kan man byta Si-korten hur som helst? Jag har nämligen två mätarhus, där förra ägaren bytte originalmätarhuset eftersom varvräknaren inte funkade. Går det att åtgärda genom att byta Si-batterierna? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.