|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har tänkt att bygga ett eget system från katten och bakåt. Tänkte bygga det i rostfritt. Någon som har bra tips att komma med, maerialåtgång, sprängskiss på orginalsystem. Funkar det att bygga med mekonomens rostfria rör som finns eller finns det bättre till det priset. Alla tips eller förslag är välkomna. Stay siC! | |
| mekoneomens simons duger bra , de är nog lättast att köpa lite rör typ 1 rak några 45 graders o kanske 1st 90 graders , så byggde vi på min och de funka fint | |
|
Siomons funkar bra ett tag och de har nu även färdiga system i ett material som man kallar för "rostfritt" som säkert är jättebra. Däremot Mekonomens standard Simonsprylar håller inte mer än 2 säsonger, för mig iaf. Ett tips! Plocka bort det gamla systemet och lägg ut det på en skiva som du kan rita på. Rita av systemet mot skivan så att du ser ungefär hur det sträcker sig. Köp sedan de rörbitar som du tycker duger. Sedan har du en del kap och svetsjobb men det är ju kul =) Som slutburk finn ju mycket på nätet att hitta. Har för mig att raka rör eller vem det var har slutburkar i rostfritt till bra priser... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
skiss? Länk Simma lungt! // Sjöling |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.