AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.291

Check Controlvarningar

Ji
9
JimmyH
530i Touring -93
Yippie,

Sedan två timmar är jag en stolt ägare av en 530i touring -93, kanonnöjd, allt är i sin ordning, surr!!!

Dock undrar jag om någon vet vad följande varningar betyder:

Bremsli Elektrik
ESD Regelt

Enligt bilfirman var detta kontrollerat men säljaren visste inte vad det var,trodde att det var ngt med dragkroken

Är det någon som vet var det finns en fullständig översikt över alla koder och felmeddelanden som kan uppstå i CC
Hejsan.
Kolla under mektips och leta rätt på hur man byter språk på datorn så klanar det kanske lite.
Har själv gjort det och måste säga att Engelska är mer begripligt än Tyska.

Mvh.
Micke Olsson
Hej

Grattis till bilköpet.
Köpte du den i söderköping eller?
Dom hade en bil som stämmer in på din beskrivning.
mvh
Ji
9
JimmyH
530i Touring -93
Hej Kent

Det stämmer, den går som en pärla dock irriterande om check-controllen
grattis till nya bilen!!!
Ett himla bra val du gjort.

Bremslicht varningen har jag haft ibland.
Kan ha med sensor och fukt att göra - jag har fått det ibland efter det att jag tvättat bilen...
Betyder att bromsljus utslaget. Mina har alltså funkat trots varningen.
Finns trådar om detta på forumet.
Skall kolla på lunchen om jag har kvar tyska instr.boken i bilen - återkommer om andra felet då.

Tills dess mycket nöje med V8:an
no
19
no_one
525i 1994
ESD Regelt betyder att den lilla låda som översätter felmeddelnaden ifrån bilen till displayen, är trasig. Kostar massor att köpa ifrån BMW, men den går att köpa billigt ifrån skroten.
Ring Jürgen Wise för att ta reda på vad lådan heter.
Tel: 08-745 47 98

//Peter

Länk
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
ESD regelt har jag konstant men det beror på en trasig check control enl. BMW . Enligt BMW verkstan har felmeddelandet något med stötdämparna, nivåreglering att göra.
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
En ny check control skulle kosta ca 1500:- enl BMW
no
19
no_one
525i 1994
Jag köpte min på skroten för 250:-
Den har fungerat bra för mig.

//Peter

Länk
hej igen

Får jag fråga hur mycke du gav för bilen?

Fick du med servicebok?
Ji
9
JimmyH
530i Touring -93
Enligt firman som jag köpt den av ska detta problem varit på BMW verkstad tidigare dock utan resultat då de inte gjorde någon felsökning, dessutom skulle den lilla boxen bytts ut utan att påverka felmeddelandena

jag tycker att detta inte låter som det stämmer

//JIMY
MG
Angående bromsvarningen, kontrollera bromsljuskontakten nere vid bromspedalen. hade detta på min bil. visade sig att ena fästet var trasigt så att den satt snett. vilket gjorde att den inte åkte ut som den skulle. kan även vara glapp i denna kontakt.så att den fungerar ungefär 49 av 50 gånger.billig på skroten.
Ji
9
JimmyH
530i Touring -93
Tack för alla tips och ideer

speciellt tack till Peter som tipsade om Jurgen Wise,

Det var bara att köra till bildemonteringen och köpa en begagnad check-control-modul, så vips försvann alla varningar

tack en gång och på återhörande

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.