AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
917

Generella fel på E46 M3?

Undrar vad ni har för erfarenheter gällande fel på E46 M3:or? Finns det bättre och sämre årsmodeller, osv?

Jag har ägt en E46 M3 -01 och hade inga maskinella fel på den, däremot hade jag lite rost och en hel del skönhetsfel såsom att elhissar som strejkade osv. som dock ordnades på BMW för 15.000:-. Vilket jag tyckte var helt ok.

Köpte den med 7000 mil på mätaren och allt körrelaterat var i toppskick trots att inga byten gjorts och trots att den antagligen varit hårt körd.
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
aisaksson: Förstår inte hur du tänker alls. Är det okay att något kostar 15000:- så skulle jag aldrig köpt en -01:a. Låter som om du vill glänsa lite typ :)
Nå ja köper jag en bil för 300´ + så ska den fan funka med utan några som helst problem. Men ni andra ser det kanske inte så...

MVH Patrik

Kan väl fasen inte kosta 15000:- att fixa ett par elhissar?
Laga rost kan iof kosta en slant med lack osv... men det borde ju de tagit på Goodwill tycker man.
M.V.H.
15 000 för elhissar? ojoj är allt så speciellt dyrt på en m3a?
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
HandsfreE: Aldrig att det kostar det. Är ju samma som en 318 E46 liksom. Dom är inte gjorda i kolfiber eller guld liksom.
Bara för att det är en M bil så betyder det inte att dom är dyra liksom. Del som del.

MVH Patrik
jo ja tänkte väl :P Enda som jag antar är dyrare är nog om nått i motorn pajjar så de behöver lämnas in...
Fast egentligen varför dyrare å lyfta en topp på en m3a än en 325a
Fr
251
FredrikOlsson
M3 E46 2001 Phoenixgelb
Har ju inte så mkt med tråden att göra men det är troligtvis betydligt dyrare att lyfta toppen på en M3a än en 325a. Speciellt E36 med delad topp på M3an. E46 ska jag låta vara osagt då jag inte rivit isär någon, men vanos o sånt runtomkring ställer säkert till med mer arbete och alla packningar brukar vara dyrare, extraktor röret betydligt jävligare att få bort?
ok...har inte dom lite värre bmw verkstäderna typ nån tabell dom går efter, vad saker ska kosta å ordna?
För det första var det inte jag som betalade kalaset, utan den tidigare ägeren gjorde detta.

Förutom elhissar, rostskador så hade tidigare ägaren kört på en sten(?) och det var ett hål i karossen rakt in i kupén. Priset var iallafall 15.000:- hos BMW Göteborg och bilen köptes för 275.000:-...
Lars Jakobsson
Låter billigt.. Men vad var det för utrustning? Import?

Tror inte det skiljer så speciellt mkt mellan årsmodellerna.. Därimot är väl svensksålda att föredra pga. garantin och "goodwill"....

Törs man fråga varför du gjorde dig av med din?

Lars
Får man fråga vart ni köpte den och vilken färg den har?

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.