|
|
|
|---|---|
| Jag fick tag på två begagnade bakfjädrar till en E46:a och bytte de på min 318i Limo. Eftersom båda mina av redan av var det svårt och jämföra men jag tyckte att de såg kortare ut. Efter monteringen syns det tydligt att bakpartiet är nu typ 15-20 mm lägre än var det var innan. Som tur var satt lappen med artikelnr kvar på de så med lite sökning i ETK fick jag fram att de kommer från en Coupe. JAg har kört en aväng med bilen och allt verkar ok, men vet inte vad detta innebär i längden? Nån som haft erfarenhet eller kan gissa? | |
|
har gått och undrat på samma sak. har nämligen en sänksats till cupé som jag är sugen på att sätta på min sedan. ingen som vet om det passar? |
|
|
Vad jag vet så har väll alla coupe sportchassi så det är by default sänkta. men jag vet inte hur det kommer funka i längden med fjäderbenen som förmodligen inte är anpassade för en lägre bil men tror nog det kommer gå bra.. kanske någon annan har erfarenhet av. |
|
| I så fall borde man kanske byta fram oxå till fjädrar från en coupe för och få jämn nivå på bilen. Trycket på fjäderbenen kan väl inte va värre än när man byter till en "riktig" sänkningssats. Frågan är då om man borde köra en hjulinställning efter en sån operation. | |
|
okej. ja nu är ju min bil så himmla låg bak men känns lite hög fram. är utrustad med sportchassie så då kanske det inte hjälper så mycket om man jag byter och sätter dit framfjädrar från en M3 E46. ja hjulinställning är alltid bra att göra när man byter fjädrar och sånt. brukar ju inte kosta så mkt heller så det är klart värt slanten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.