|
|
|
|---|---|
| Har ett problem, M3 96''3.2 Den Tjuvstanar för mig då och då, den tappar tomgången, någon som vet varför??,,. Kan man höja tomgången eller är det datastyrt??,,. Tacksam för svar om nån vet. Mvh- PELLE | |
|
Hej! "Vet och vet"! Kan väl bara säga att det KAN vara någon vaccumslang eller dylikt som "sprungit läck" eller så kan det ju också T.EX. vara defekt lmm,jag hade ett liknande "fenomen" på min 735:a där lmm var lite defekt,bytte den sedan så "tjuvstannade" den inte mer.. Bilen din är väl servad som den skall antar jag? Mvh Janne. |
|
|
borde väl gå spruta lite startgas å se om den går upp i varv? Kan de inte va någon tändspole som spökar då? 4 av 6 va dåliga på min 325a, den stannade ibland och gick hackigt å ojämt. |
|
|
Tackar för era svar, skall lämna in den så får vi se vad felet är. Japp den är servar för ca; 1mån.sen Inspek2'' + lite till (14500;-), Ingen som vet om man kan höja TOMGÅNGEN, eller är det elektroniskt inställt från fabriken??, Mvh. Pelle |
|
| Den går ej att ändra. Ligger förprogrammerat i boxen. Men som sagt kolla tjuvluftläckage. | |
|
Startgas skulle jag inte spruta i min M3 iaf. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| vad är det för fel på startgas nu då? | |
| Klart du kan använda startgas för att felsöka. Inget fel med de. Snarare ett av dom bästa knepen man kan ta sig till. Spruta lite runt insugspackningen samt spridarna. Även luftbälgen efter luftmassmätaren. Märker du att motorn vill öka lite i varvtal så har du läckage där du sprutar. | |
| precis så jag menade :) | |
|
För felsökning helt ok kanske, men som starthjälp aldrig i livet. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Hm..hörde på en verkstad att "bromsrengörningsspray" (eller va han nu hade för startgas var det inte iaf när han läcksökte på insugssidan) gick lika bra som startgas tydligen:-) |
|
|
De går bra med de oxå. De finns även riktigt läckage spray som bubblar tydligt vid en läcka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.