AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
489

Rätt pris för en 540?

Sh
45
Shi
320IC ´92 (17" M3)
BMW 540iA `93 Diamantsvartmet. 15000mil, M5kopia, Klimat, 17" M5 fälgar, Sportstolar, Stora datorn, 4x elhiss, ellucka, fjärrlarm, M-sänkt, Sportavgassystem, S-bok. Pris 65000:-

Verkar inte detta FÖR billigt? Det är tillomed en bilfirma som säljer den! Hittat många luriga priser idag... :/
ma
272
marbjo
325cab-91
vad är det för bilfirma?? stockholm??
Har tittat mkt på priser nu ett tag och just 93:orna går att hitta till mkt bra priser både i sverige och i tyskland, så jag tror inte att det är för billigt, men e du osäker så åk och kör ett M-test.

Kolla in bytbil.com och jämför vad du får för pengarna.

*Allt eller inget*
Sh
45
Shi
320IC ´92 (17" M3)
Tack för svaret... Vad det är för bilfirma? Det säger ja inte :)
Sh
45
Shi
320IC ´92 (17" M3)
Jensclaudius: Hur är det med automatlådorna på 540? Jag har hört att dom inte är så bra...? Att dom ofta inte håller mer än 16000mil...? Den ja e intresserad av har ju gått 15 o har inte så långt kvar isånafall fall den inte e renoverad... E ny på 5serien skulle kanske behöva plugga lite mer innana ja köper tror ja...
Jag säger så här, servad, ej gasen i bott varenda mil, så är det ingen fara. Det du hört är vad personer som uplevt detta sagt från början. Men detta ryckte bygger nog till stor del på att dessa kört en 26000 milare i stället. automatlåder som fått jobbat lite utöver det vanliga, vad man nu ska definera det med, brukar åka på en renovering vid 23-30000 mil. dock lider den adaptiva lådan(från -94) av dessa problem offtare.
jag har själv druga 15000 mil på min bil men fick betala mer för dessa. Om jag gjort en dåli affär eller om du är på väg att göra en bra låter jag vara osagt. Hoppas för din skull att detta är ett fint exemplar med fin historik. Gå då på skicket, och slå till om det känns bra. Du kommer inte ångra dig en sekund. Finare bil kan man knappast tänka sig för dessa pengar.
Kung finns det bara en av i detta avlånga land, men nog blir man snudd på en när man rattar en 540 e34!

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
ojsan en del stavfel. Skall även förtydliga att jag menar att dom som kört 16000 milars 540 där lådan lämnat in, dessa har nog i verkligheten rullat en tia till. Det är i alla fall min tro. sedan finns det ju alltid undantagsfall
Sh
45
Shi
320IC ´92 (17" M3)
Tack tobbz! Tror de ligger mycke i de du säger att vissa bilar kan rullat mer än de står på mätarn, det är ju tyvärr ingen ovanligthet när det gäller BMW... Ska gå igenom den tyska serviceboken NOGGRANT men det bästa vore ju att oxå göra ett M-test... Vet inte vad ett sånt kostar men får ta reda på de... TAck för orden allafall!
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Kolla så att du inte har vibrationer vid gaspådrag samt att avgasvärdena ligger väl innanför gränsvärdena.
Som du säger priset verkar att vara oroväckande lågt. Men kan ju iof. vara något som är värt att kosta på några lappar om det inte är allt för mycket att fixa.
Där jag lämnar in min bil har en av reparna köpt sig en 540 från tyskland och han skulle ha en automat och vad jag vet så har bilen gått några mil, men vet ej exact, men det är en -93 och skulle det vara problem med automatlådorna så tror jag inte han hade köpt en själv, men när de väl går söder så kostar det en hel del, men å andra sidan så kostar kopplingsbyte också en del, bytte min vid 18500mil och det kostade ca:6-8000:- och kopplingen brukar tydligen ge sig runt 18000mil.

*Allt eller inget*
Robert.O
Är den M5 stylad ink skinn och sportstolar?
Då är 65000 ett klipp , det finns inga till det priset en i "gratislandet" Tyskland

Normalpris på en någorluda bra 540 i tyskland ligger på run 60.000 oavsett ålder (92-94)De flesta som ligger i prisklasser unt 45-50 är behäftade med fel och han garanterat rullat mycket mer. Gjorde själv en miss för ett par år desan där jag köpte en 540-93 , verkligen skitfin rullat 24.000 då vilet var anmärkningsvärt högt och jag kunde inte för mitt liv tro att den var backad. Efter en granskning visade det sig att den gårr avsevärt mer än 10 till närmre 20 ...plus moms.. Detta var inget som märktes alls på bilen vare sig i gång eller växling ens på inredning, kanske var den tillrättad vad vet jag men ialla fall , dessa bilar går ohyggligt långt om man bara är rädd om dem.

Anekdot( ringde på den i veckan då den är ute på annons och den har numer gått 14600 mil med full bok. Kulva ?) 27000 hade ben gått när jag sålde den och det var vad boken stod på.

Det fuskas precis lika jävla mycket i detta land somnågon annan stans.

Sh
45
Shi
320IC ´92 (17" M3)
Sportstolar men inte skinn tror ja... Men för övrigt verkar den verkligen i topp på utrustningen M-chassi o hela kitet, ska nog åka o provköra den o så på lördag/söndag...
Sh
45
Shi
320IC ´92 (17" M3)
Ringde bilfirman förut o frågade lite saker bland annat om priset. Han svarade då ``Vi hade ute den på 75000 innan men ingen ringde, nu när vi satt ut den på 65 ringer folk o frågar varför den e så billig´´ hehe... njae får väl se till helgen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.