|
|
|
|---|---|
| Vid gaspådrag accelerar bilen inte jämnt utan mjukt stötvis i intervaller om ett par sekunder. Även momentanförbrukningsmätaren leker jojo. Bilen är en 525-92. Någon som kan förklara vad som behöver åtgärdas?? | |
|
Har precis samma problem/symptom med min 535 -91 samt att den dricker på tok för mycket vid låg belastning. Alla tips är av intresse!! M |
|
MG |
Acc pumpen håller den temp du ställt in via vreden. så ac pumpen startar och stannar efter behov, varje gång den startar tar den ungefär 10 hk av motorn detta känns som att motorn stryps under några sekunder nu och då. |
| Min 535 -89 gör precis likadant...fast bara när man accelererar mjukt med kall motor...... | |
|
Att ac-pumpen suger kraft är helt tydligt, men det sker ryckigt när kompressorn aktiveras, känns nästan som en misständning. Det problem jag beskriver har jag när ac'n är avstängd och, precis som Greger, tydligast när motorn är kall. ..teknik kan va så kul, och så jobbigt... |
|
|
hej jag har en 525-92 med exakt samma problem + att den e svårstartad när den har varit varm o har svalnat ca en halv timme.har varit på analys 2GGR men datorn visar att allt e ok.om någon VET vad felet är så tala om det fort.jag e tydlingen inte ensam om problemet |
|
|
jag glömmde att tala om att jag inte har någon ac |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.