|
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
Tjena BMW-freaks! La tidigare in en liten fråga angående manuell ljusreglering på min M5 E39-02, men fick inget svar, så jag provar igen. Farsan besiktigade M5:an förra Måndagen, och enligt bes.mannen stod ljuset något lite högt! Enligt farsan som kollade ljusen framifrån, satt bes.mannen "upprätt" i bilen och manövrerade ljusen manuellt varpå det vänstra rörde sig men inte det högra! Hur gjorde han detta?? var sitter reglaget för det inne i kupe`n?? Har i stort sett lusläst instr.boken! och hittat intet om detta! Bes.mannen påvisade också på en ställskruv, direkt vid själva lyktan, som han dock avrådde från att skruva på, då han tyckte att detta skulle utföras av Aukt. verkstad som han hade utryckt det!. Har jag förstått det rätt reglerar ljusen in sig automatiskt, då man startar upp, och ställer sig rätt i förhållande till lastad vikt osv, är det så?? står inget om det heller i instr.boken, av vad jag kan hitta i varje fall! Tacksam för svar! HA DET!! |
|
Manuell ljusviddsreglering har jag iaf; en "rulle" som har siffror 0-3 eller liknande. Att bara den ena funkar beror säkert på att ställmotorn pajat på den andra. Att justera på ställskruvarna är buslätt men kräver att man vet vad man gör så att man inte bländar andra. Bilbesiktningen vill inte att man pillar med xenon pga högspänningen. Mvh |
|
|
Är det Xenon? Z MMM Coupe |
|
|
Högspänning finns mellan lampa och box, däremot är strömstyrkan så låg att det i princip är riskfritt om man inte har pacemaker. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.