AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
734

Uppdaterad programvara motorstyrning/Steptronic 530iA-02?

Visa användare
134
DLux
MB AMG C43 -17 (S205)
MB SLK 55 AMG -09 (R171)
Nästa vecka ska pärlan in på service för första gången i min ägo,(Inspektion I).
Eftersom jag är lite yrkesskadad genom mitt jobb, (uppdaterar servrar och annan datautrustning dagarna i ända;-), undrar jag följande:

Finns det någon här som har koll på om det kommit några uppdateringar för motorstyrning och Steptroniclåda till en 530iA tillverkad 2002-02?

Antar alltså att det inte är gjort något åt detta sedan bilen var ny.

Eftersom jag är relativt färsk på BMW vet jag inte riktigt vilka rutiner som gäller när man lämnar in för service hos en aukt. BMW-verkstad.

Efter att ha snokat runt på forumet har jag fått uppfattningen att uppdatering av programvara är inget som kommer av sig själv om man inte speciellt säger till om det.

Därför vore det kul att ha lite torrt på fötterna när man framlägger sina önskemål.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vad jag vet så är det inget som sker med automatik. Själv fick jag programvaran uppdaterad på min 530 då jag bad om det. Kommer inte ihåg vad det kostade då jag gjorde det i samband med andra saker. Märkte dock ingen skillnad efteråt. Vissa som haft problem med svajjig tomgång eller liknande har ibland fått detta löst med uppgradering.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.