AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
488

Styrning konstig...

Styrningen i min bil beter sig underligt. Om jag gör en sväng i låg fart, så svänger den som man vill till en början, men efter ett tag så märker man att den hellre vill gå rakt fram, dvs man måste vrida ratten än mer för att få bilen dit man vill (lite svårt att förklara i ord...) I högre farter så känns stryrningen sladdrig, ungefär som om man körde i kraftig sidvind. Har kollat alla leder och de verkar OK, den högra stötdämparen är dock dålig. Kan allt bero på stötdämparen, eller kan det vara något annat? I så fall vad?
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Har inte svar på dina frågor men det lät inget vidare det där.

mvh Andy

Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Kolla efter glapp i bakvagnen

Mvh Björn
Hade inne den på BMW för några månader sedan för att byta bromsrör (högra bakre innre) och då fick de plocka ned en del av bakvagnen för att komma åt. Problemet fanns innnan detta, och om de upptäckt något speciellt hade de förhoppningsvis sagt något...

Men vad tror ni om stötdämparen (är höger fram som år dålig)? Funderar på att byta dem och se om det hjälper.

Skall prova att rotera däcken också, kanske är det något så enkelt... :-)

/Lars
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kolla framvagnsinställningen, men då ska du byta stötdämparna först.

MVH
Hasso
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Låter som något som flexar när det utsätts för belastning, det kan förklara att det funkar i låg hastighet men inte i högre...

Stötdämparen kan säkert spela in, men jag tror inte att det är enda orsaken... har du kollat alla gummibussningar? och remmen till styrservon?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.