AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.185

Chippet fungerade inte

Eternaltears
Köpte trimchip till min 535:a idag, men den ville inte fungera. Bilen startade inte alls efter att jag slängde in den. Satte dit originalet igen och den funkade. Köpte den begagnad då, men killen sa att den funkar och så, men vad kan det annars bero på. Alla kablar och sånt var på plats.
Chippet har lika många piggar som den gamla. Satte dit den åt samma håll som originalet satt(med lilla svackan inåt mot kretskortens centrum).

Nån som har gjort samma ingrepp med samma problem kanske?
Det ska väl inte vara nåt annat man ska ändra eller skruva på?
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Är chippet till för en 535:a är min första fråga? Det räcker med att du köpt ett chip till exempelvis en 525:a för att bilen skall strejka om det vill sig illa.
Eternaltears
Ja han killen sa iaf att han hade själv en 535:a, men är det samma antal piggar på t.ex. 525 chuippar?
står det nått på chipet?
själv köpte jag ett
chip av nån skojare neröver och det funkade då inte alls.
sen när ja skulle klaga så gick han inte att få tag på :/
Re
16
Rebel325
325iM -89
Tjena.

Går det att sätta chippet åt fel håll?

Det gick det att göra på min 325i -89 iaf... då startade inte bilen heller. vände på chippet och då blev det rock n roll.
Eternaltears
Det var så att att jag ringde till BSR(tillverkaren) och dom sa att varje chip är specifikt till nån mjukvara beroende på vilket bränslesystem man har. Jag hade väl fel mjukvara i bilen jämfört med chippet så tråkigt nog funkade det inte. Lämnade tillbaka den.
Man brukar gå på nummret som står på boxen till huvudenheten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.