|
|
|
|---|---|
| Jag har lossat insexskruven men givaren sitter fortfarande fast. Det hjälper heller inte att med våld slå in en eller flera skruvmejslar emellan och bända, det ända som händer är att plasten spricker. Tips på vad jag kan göra? | |
|
Hade samma problem. Kan säga att de enda som hjälper är att borra bort den... De sitter nåt så in i h...... Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk |
|
| Tack för svaret. Men hur ska jag borra för att inte förstöra något? | |
|
Det är vrida loss den som gäller. Dvs vrida fram och tillbaka kombinerat med bända plus lite tunnflytande olja. Allt detta måste göras med sansad mängd kraft och en stor portion tålamod. Borrlösning = byte av sensor /G |
|
|
Har redan försökt i över 1h med ovanstående metod. Ska byta sensorn så det spelar ingen roll hur den ser ut efteråt, bara skiten försvinner. Tänkte mer på att man kanske skadar ABS-kransen el ngt annat. Antar att jag får demontera oket, skivan och bromsskölden för att komma åt bättre. Men tyvärr sitter såklart okhållaren så in i h-e att det krävs en muttermaskin. |
|
|
Jo du måste nog demontera de mesta, men de e borra som gäller. Vrida och slå funkade inte alls för mig... Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.