|
|
|
|---|---|
|
Min 325ic -95 har fått för sig att ibland inte vilja starta. Jag ser inga sammanhang. Idag körde jag in i garaget efter en dags bilresande med endel stopp, helt utan problem. När jag sedan skulle ut ikväll så fick jag ingen tändning. Helt dött. Men startmotorn gick runt med rejäl kraft och jag har fullt batteri. Nu väntade jag en timme och provade igen, då startade den på andra försöket. Kan det vara glapp i en jordledning eller är det någon elektronikbox? Konstigt tycker jag att det är att det kommer och går. | |
|
Jag har provstartat bilen nu igen och nu startar den helt utan problem? Jag kan ju bara inte lita på att den ska starta imorgon. Det blir nog till att åka till BMW verkstaden och fråga. |
|
|
Uppdatering! Bilen startade nu på morgonen efter en viss protest. Efter jobbet bär det iväg till verkstan för att höra vad de säger. |
|
|
Nu har jag talat med BMW verkstad, lindholms bil i Umeå. De trodde att det eventuellt var bränslepumpen som var på väg att gå sönder. Inte roligt eftersom han sa att den normalt brukar hålla omkring 20.000mil. Min mätare står på 13.000mil. Köpte min bil för ett år sedan på autosimport som hade importerat den från Tyskland precis då. Luktar mistänkt mätarfusk. Ska få ta in bilen på en koll måndag 22:a. Vi får se om den kommer att starta som den ska fram tills dess. |
|
|
Hur gick det? Var mätarställningen i ordning? Funderar på att köpa bil hos Autosimport, men man kanske bör låta bli? // Ulf |
|
|
Vad jag kan förstå så är det svårt att kolla om det mixtrats med mätaren på min bil. Det ska tydligen vara lättare att kolla med nyare bilar. Men verkstaden bytte ett relä och kollade med datorn och hittade inga fel på bilen. Sedan dess har den startat utan problem så det kanske var det där relät? Om du ska köpa av autosimport eller inte? Ja, han har säkert lika bra bilar som andra. Men jag kan säga att jag personligen känner det som att han inte lade alla kort på bordet när jag köpte min bil. Jag är nöjd med min bil men inte så övertygad om att säljaren haft rent mjöl i påsen. Om du ska handla av honom så kräv att få göra ett M-test eller liknande och kolla upp alla detaljer om vad som ingår och vilka garantier han lämnar. Sen kan du ju gå på magkänslan när du ser hur han hanterar din grundliga kontroll. När jag ville ta min bil till teststation så gick han med på det men han började direct snacka en massa skit om teststationen och man fick det intrycket att han var rädd att de skulle hitta något där. Lycka till med dina bilköparplaner. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.