|
|
|
|---|---|
| Nån som kan svara på hur d ser ut vid bakre hjullagret på M3:an? Vad jag undrar är om d finns nån sorts låsning på navmuttern (30mm)? | |
|
Det sitter ett låsbleck som ska hålla muttern kvar om den lossnar. Således är det ingen låsning i den meningen. Den håller bara kvar muttern om den lossnar, vilket den inte ska göra om den är korrekt förspänd. Jag mins inte exakt, men jag kan gissa lite vilt... Blecket är bara att slå undan med en skruvmejsel eller huggmejsel och sen drar du loss muttern. Lätt som en plätt :) /Anton |
|
|
Ingen vänlig själ som råkar ha en bild på detta liggandes? =) kanske.... |
|
|
Länk Muttern är väl 30mm om jag minns rätt, låsbrickan, nr 5 på bilden, har något mindre innerdiam, först spänner man muttern till angivet moment, sen sätter man i låsbrickan och tar en 32 eller 34 mm hylsa och klappar till med stora släggan, då viker sig låsbrickan över muttern som därmed är fixerad, det finns tre frästa spår på insidan av navet, nr 1 på bilden, som brickan låser emot. När man ska ha loss det hela, drar man ut låsbrickan med en spetstång. / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.