|
|
|
|---|---|
|
Efter hur många mil är bilen inget att ha eller att köpa.. som .tex. 18500mil för en 1993 325coupé? Länk Ska man passa sig för att köpa bilar som har gått mer än ett antal mil? /X | |
|
Att köpa en bil som har gått långt är ibland en dålig affär och ibland en bra affär ! Allt beror på priset och skicket på bilen. Om den har gått långt och är billig kan man ju ta dom pengar man "sparat" och lägga dom på nya delar, så man vet att delarna är fräscha ! Funktion före styling! |
|
| det hänger mycket på hur den e servad, det kan va så att en bil som gått 10000 mil e i sämre skick än en bil som gått 15000 mil, allt beror på hur den e skött. | |
|
Håller med Gum. En välservad BMW som skötts av en kärleksfull ägare ska inte vara slut vid 18-20.000 mil. Har du tur kan den gå dubbelt så långt utan några större problem. Som alltid är det det individuella exemparet som måste bedömas när det handlar om begagnade bilar. En bil som gått 18000 kan vara ett bra köp eftersom många reparationer tenderar att komma runt 12-15000 mil. |
|
|
Farsan hade en 520 -83 för längsedan som han körde 36.000 mil med innan han sålde den!!! Det var inga fel på den bilen förutom att det var dags att byta kolvringar. Generellt sett kan man säga att sexorna håller "hur länge som helst" om man sköter dem som Gum nämnt. |
|
|
Min 535:a har rullat 33500mil nu och går mycket bra. Drar "ingen" olja eller vatten :) Dock är toppen renoverad vid 22500mil.... Kamaxeln var slut o då fixades alltihop=standardfel på den motorn.(oljeröret har en tendens att lossna vilket medför kamslitage). Mvh Janne. |
|
|
Grundtipset är från min sida att vad som står i mätaren o vad en bil VERKLIGEN gått är två skilda saker.Har kört 325 från -92/93 med ca 15000 mil i mätaren som varit betydilgt sämre o slitna än 24000 milare med fullsmetad servicebok....Så gå på skicket inte på milen. En ifylld servicebok är alltid ett plus...Personligen tror jag att en M50-motor klarar en bra bit över 30000 mil förutsatt att den skötts korrekt.... |
|
|
Min -93 325 har gått kring 14000 och den är i toppskick..som alla säger så sköter man om servicen som den ska så dör dom inte på väldigt länge! Mvh Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.