|
|
|
|---|---|
|
Hej !!! Vet non var kan få tag på avgas,till bra priser?Det verkar vara slut på beg :( Jag behöver en bakre ljuddämpare till 520i-95a.. Hitar inte ens en i hela Sverige..Kanske nogon har till salu? Och en sak till..Behöver man köpa speciella dämpare,för att sänka bilen eller räker me fjädrar? Tack !!! | |
|
autoexperten, mekonomen, micro, dnx, det finns ju en hel del. om du ska sänka bilen mer än 40mm är det rekomenderat att byta stötdämpare.men upp till 40mm behövs det inte med stötdämpare. BMW 530 IA Touring -93 |
|
|
Annar kan du köpa på t.ex. Micro en sån där "universal" från Simons. Dom kostar inte värst mycket, ger fin ljud men kan vara svårare att montera den. Det med dämparna kan vara lite olika. Sista mars byte jag till sommar sulor o hittade inga läckage på dämparna men på besiktningen 28/4 blev det läcka o jag bytte fjädrar i höstas o bilen har rullat nån 100 mil bara. 25 mm sänkning är inte mycket men det kan påverka om dämparna är gammla. Att byta dom kan vara bra för väghållninhen men annan sak för kontot på banken... :) Mvh Peter |
|
|
Den här siten verkar vara billig! Länk |
|
|
Tack till alla,för svaret !!! Jag har redan köpt ett LD till R-pris från Allby och fick betala 1528:- i stället för 1940:- Det va inte svin billigt,men ja orkade inte vänta o åka runt utan LDn..+ snart ska besikta om bilen..Det tog en halvtimme,att sätta upp den :) Jag köte bilen,snart en månad sen och vet inte vilka grejer sitter i den..t ex upptäkte,att har H&R fjädrar och Bilstein dämpare och en av dem läker :( Inte ens vet om dem e speciella(sänkta) dämpare eller standart+fick veta..byter man dämpare då ska bytas båda :( Tack igen tilla alla,som svarade !!! Good Luck !!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.