|
|
|
|---|---|
|
Hej Skall titta på en Z3 roadster 2,8 -99 i morgon. Enligt säljaren är det en California Edition med numrerad bricka på intrumentpanelen. Är det någon som vet vad California Edition innebar -99. / Håkan | |
|
Kolla länken så får du lite mer information om vad California Edition är. Länk Mvh Henrik |
|
|
hakabeng: Det där är INTE en California Edition, däremot American Edition. Jag har en sådan, nummer 24 av 50 tillverkade. Bland utrustningen kan nämnas: - sportstolar - utökad skinninredning (skinnklädd instrumentpanel, mittkonsol och ovandel av dörrsidorna) - 16" lm-fälgar krysseker 42 - M-sportchassi (sänkt 35 mm om jag inte minns fel) med diffbroms 25% - chromeline interiör (kromad knapp för belysningen samt kromade ringar runt hastighetsmätare, varvräknare m.m.) - chromline exteriör (kromad vindruteram och dörrhandtag) - träpaneler i valnöt Hälften av bilarna var röda (som min) med tvåfärgat skinn (taninröd/svart) och den andra hälften montrealblå med beige skinn. Bilder och mer fakta om min bil finns här: Länk samt under min profil här på forumet. /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Toppen! "Masten" hade helt rätt, och hans utrustningsbeskrivning stämde till 100% på bilen. Bilen är nu köpt (American Edition nr 33) och går som en dröm. / Håkan |
|
|
Då får jag gratulera och hälsa välkommen till Z-familjen! Är din bil hellrot eller montrealblau? Mätarställning? /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Bilen har haft två äldre ägare, sommarkörd, gått 4300 samt är montrealblau. Härlig bil! / Håkan PS Det är min pappa som skall ha bilen Själv har jag Porsche 944T, Mazda 6 MPS samt en Audi A3tsq |
|
| Är det ingen som kör med sina American Edition? 4300 mil är ju också löjligt lite på en 7 år gammal bil, knappt mer än Masten ca 3500... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.