|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har precis fått i motorn (m52b28 från en 328i -97) i min e30 (325i -87) och jag har ju räknat med att få lite problem med startspärren, nån som har några tips? Finns ju färdiga adapterkablar att köpa i USA men dom är ju så jädrans dyra... All annan el mellan bil och motor är fixat... Har hört att man måste ha styrdon+lässpole+nyckel från bilen som motorn satt i men jag tycker det verkar lite långsökt då det verkar som att det är många som lagt i motorer med startspärr... Tack på förhand! Mvh Per "Du blev just omkörd av en BMW" | |
| jag har satt i en sån motor i min....jag fick då inte till startspärren. så nu håller jag på att koppla in ett link plus...det står om startspärr på e30.de | |
|
Antar att det är en M52 med enkelvanos som du har och i så fall kan du ta härva, lmm och Bosch box från en M50TU, dvs 325 eller 525 med enkel Vanos, om du tar grejerna från en innan 95, dvs utan EWS II, så blir du av med startspärren då. Du kan ju passa på att skaffa insuget från en M50B25 också. Originalmappen i boxen är väl inte optimal för 328, men det är ju många om håller på med mappning av Bosch, jämfört med Siemens. Antagligen kommer den gå rätt ok även utan mappning. |
|
|
Okej... En dum fråga: vad är link plus förnått?? Mvh |
|
|
Nu vet jag... Men det borde ju finnas nått annat sätt... Om man bara vet vad det är för signal som motorstyrdonet ska få ifrån EWS:n? eller? Det är nummer 18 i motorstyrdonet och 7 i x20 om ja inte minns fel... Mvh |
|
| lyfter någon som vet hur man kopplar bort startspärren? | |
|
det går ej o ta bort spärren boxen e låst helt uta hela ews systemet de e kodade ihop med varann o varje gång du stänger av motorn så skickas en nu kod till dme boxen ....systemet e rätt avancerat ......dock går det motera alla ews boxar i e30n o få det o funka om det e nån som behöver så har ja alla ews boxar o org nyckel som hör ihop ... |
|
|
hejsan, undrar om ni kan hjälpa mig med receptet på hur man får en m52b28 till att passa exakt i en e30 mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.