|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu är det tänkt att köpa ny bil...med vad för en? Har tänkt att det skulle bli en bmw igen, men kan inte bestämma vilken..jag har blivit sugen på en 728..de är väldigt snygga speciellt med 19" med bred fälgkant..jag vill inte satsa på någon av de andra motoralternativen pga att de dricker för mycket..har en V70R nu och den dricker fruktansvärt mycket tycker jag...1,1L landsväg..det är inte acceptabelt på en 2,3L motor... Jag har även funderat på en 528 e39 och 328 coupe... Då är frågan! Är 728 en bra bil. Finns det speciella fel på dom som är dyra att gör vid? Mvh Johan | |
|
Kolla in Länk , där hittar du det mesta. Annars är du på rätt spår om du vill ha E38-komforten, men kan täka dig göra avkall på det extra som V8/12:an erbjuder. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Tja jag åker med min 750ial helatiden har bara den vad ska man med en bil till.Den drar 0,96 ladsväg ca 110kmh i stan sä ligger den på ca1,3/1,4 men när man jämför det med så kallade svenson bilar som är lite större så är det ju inte så stor skillnad.På min bil så har jag alpina 20" sen är den chippad & hamann avgassystem chipningen sänkte förbrukningen ca 2 deciliter .Hoppas du hittar en fin kärra. |
|
|
Tackar för upplysningen...det är ganska konstigt att en 2.3 liters motor dricker mer än en 5L v12...men det är väl volvo som har något kontrakt med bensinbolagen.."vi tilverkar bilar som drar mycket bensin så får vi en del av vinsten"...nä ingen vilve för mig mer..det var första och sista gången. Mvh Johan |
|
|
Åker manuell 728 till vardags, tycker det är perfekt kombination. Jag kan åka snålt eller aktivt efter humör och får alltid E38áns komfort Om jag riktigt anstränger mig kan jag köra 0,68 på landsväg men normalt ligger det på 0.8-0.9 . I stan blir det ca 1.0-1.1. Glapp i styrleder och bärarmar är relativt vanligt på bilar som har gått en bit ,men det är inte så dyrt att åtgärda. Å sen är det vanligt med pixelfel i instrumentet. Du kan söka och finna en hel del om E38án på forumet. Mvh Janne |
|
|
Tror inte man skall räkna med att åka billigare i en 740/750 än en Volvo V70R, är ekonomin avgörande är de bara 728i som gäller. BMW CS #5139 |
|
|
jo det är just 728 jag är ute efter...om du läser min fråga så vill jag inte ha nån 740/750 eftersom dom dricker så mycket... jag ska sätta ut min volvo till salu de närmsta dagarna...och sen ska jag börja leta.. Tack för alla svaren! Mvh Johan |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Har en 735:a 97, manuell och den drar 0,95 l/mil 120 km/h själv ligger jag ofta på ca 140 -145 km/h på motorväg, otrolig komfort och ca 1,05 L/mil, vilket är bra. Kör sällan i stadstrafik men förbrukningen ökar givetvis i den miljön. Service och reservdelar håller Volvo nivå och det finns gott om "utbytes" och slitage delar som säljs utanför BMW auktoriserade verkstäder, viket gör den till en mycket prisvärd bil i dag. Jag har under mina 4 år fått byta kylsystem, med tillhörande slangar, en styrled, och en gummilst till nedre kanten på högra bakdörren den trillade av, fyllt ACn, så några avancerade utgiftsposter har det inte varit. Jag delar upp mitt kostnadskonto i förbrukning/förslitning och övrigt, det som redaovisas här ovan är posten övrigt. Jag byter bromsklossar/skivor och all olja och vätskor själv på mina bilar för att hålla nere kostnaderna. 735:an är ett bra alternativ till 728:an Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
| En E38 eller e39 ger väldigt mkt bil för pengarna! Även tidiga E65:or som börjar bli billiga nu. | |
|
Jo jag gillar ochså de bilarna...att bmw har reservdelspriser som volvo visste jag, hade en 525 e34 innan volvon..det är bara dom som har haft volvo hela sitt liv som säger att bmw är dyra att reparera (vet inte vad de snackar om)..det kanske va så för 20 år sedan men inte idag...men å andra sidan så ska man betala lite mer för en bmw 535 än en 240...de går ju inte att jämföra..min gamla e34 var det bättre komfort än i v70:n man åkte hur tyst som hellst fastän den är 6 år äldre... Så komforten, kvaliten och körglädjen har jag fått smak för, kommer väl ha bmw resten av livet känns det som... Mvh Johan |
|
| också ska det va :)) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.