AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.263

Klonkande ljud från bakvagn/bakaxel ?!

Fr
12
Fred86
325i coupé -93
Tjena !
Har en 325 coupe 93:a.
Inget forumsinlägg verkar svara på mitt problem.
Det är nämligen så att när jag står still och trycker ned kopplingen och ska lägga i 1:ans växel klonkar det till nånstans bakifrån. Det är just innan jag får i växeln då detta ljud uppkommer. det klonkar även till när jag kör och växlar från 1:an till 2:an. Vad kan det vara ? det är så grymd irriterande.
Har funderingar på bakvagns bussningarna eller länkarmsbussningarna men jag är inte säker, kan det vara något annat ???

Ser mycket fram emot att få svar ;)

MVH Fredde
E30 Beemah
sitter lådan fast ordentligt? humm det kan vara bakaxel bustningen. har vart med om det förr då var det dåliga bustningar på lådan

E30 Beemah
Fr
12
Fred86
325i coupé -93
jo jag tror lådan ska sitta ordentligt, menar du hardyskivan eller någon annan bussning där runt ikring ?
MVH Fred
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Jag har samma dova dunk i min 328 när jag växlar.. har dock inte tagit mig tid att inspektera det. Kommer förja denna tråd om det kommer några fler bra svar..

Simma lungt!
// Sjöling
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Dova dunk från bakvagnen i samband med växling verkar alltid vara bakvagnsbussningarna.

Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Okey, eftersom jag inte är über kunnig om bilar, är det jobbigt att byta/dyrt?

Simma lungt!
// Sjöling
Fr
12
Fred86
325i coupé -93
jo det verkar vara det, men det kanske kan vara i drivlinan nåt som inte sitter så tajt som det ska ?
jag ska försöka hittta något fel, skriver om jag hittar något.
ser fram emot lite mer inlägg :) ha de bra allesammans !

//Fredde
E30 Beemah
men upphängningen går att få loss till bakaxeln genom gånde bult bara

E30 Beemah
Fr
12
Fred86
325i coupé -93
tjabba ! jag har nu hittat ett väldigt troligt fel, och det är nämligen inte någon som helst bussning utan drivaxlarna bak som "klonkar till" när man ska lägga i en växel, finns det någon sorts drivknut på drivaxlarna bak som man kan byta ? eller åker man på å byta hela axeln/axlarna ?
MVH Fred
tr
59
troylee
325xi 2001 E46 Sedan
För mig var det exakt samma fel, samt när jag körde på gupp, etc. Det var spindelledsbussningarna bak. Runt 130 spänn styck...
Fr
12
Fred86
325i coupé -93
ahaa, måste kolla upp dom, tack för det, får ta det i helgen.
Iland när man gasar på känns det som att den slirar på bakhjulen, kan det vara nåt annat än kopplinge´n ?
MVH Fred
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.