|
|
|
|---|---|
|
Tjena ! Har en 325 coupe 93:a. Inget forumsinlägg verkar svara på mitt problem. Det är nämligen så att när jag står still och trycker ned kopplingen och ska lägga i 1:ans växel klonkar det till nånstans bakifrån. Det är just innan jag får i växeln då detta ljud uppkommer. det klonkar även till när jag kör och växlar från 1:an till 2:an. Vad kan det vara ? det är så grymd irriterande. Har funderingar på bakvagns bussningarna eller länkarmsbussningarna men jag är inte säker, kan det vara något annat ??? Ser mycket fram emot att få svar ;) MVH Fredde | |
E30 Beemah |
sitter lådan fast ordentligt? humm det kan vara bakaxel bustningen. har vart med om det förr då var det dåliga bustningar på lådan E30 Beemah |
|
jo jag tror lådan ska sitta ordentligt, menar du hardyskivan eller någon annan bussning där runt ikring ? MVH Fred |
|
|
Jag har samma dova dunk i min 328 när jag växlar.. har dock inte tagit mig tid att inspektera det. Kommer förja denna tråd om det kommer några fler bra svar.. Simma lungt! // Sjöling |
|
|
Dova dunk från bakvagnen i samband med växling verkar alltid vara bakvagnsbussningarna. |
|
|
Okey, eftersom jag inte är über kunnig om bilar, är det jobbigt att byta/dyrt? Simma lungt! // Sjöling |
|
|
jo det verkar vara det, men det kanske kan vara i drivlinan nåt som inte sitter så tajt som det ska ? jag ska försöka hittta något fel, skriver om jag hittar något. ser fram emot lite mer inlägg :) ha de bra allesammans ! //Fredde |
|
E30 Beemah |
men upphängningen går att få loss till bakaxeln genom gånde bult bara E30 Beemah |
|
tjabba ! jag har nu hittat ett väldigt troligt fel, och det är nämligen inte någon som helst bussning utan drivaxlarna bak som "klonkar till" när man ska lägga i en växel, finns det någon sorts drivknut på drivaxlarna bak som man kan byta ? eller åker man på å byta hela axeln/axlarna ? MVH Fred |
|
| För mig var det exakt samma fel, samt när jag körde på gupp, etc. Det var spindelledsbussningarna bak. Runt 130 spänn styck... | |
|
ahaa, måste kolla upp dom, tack för det, får ta det i helgen. Iland när man gasar på känns det som att den slirar på bakhjulen, kan det vara nåt annat än kopplinge´n ? MVH Fred |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.