|
|
|
|---|---|
| körde hem från jobbet idag och det stod en e30 i korset.. när jag hade stannat bilen på shell så fick dom grönt hans bil lätt grymt fint... hörde inget när jag körde förbi den på tomgång men när han körde där ifrån bokstavligen vrålade bilen som in i helvete.. satt ingen japsdämpare på det såg jag när jag åkte förbi ... någon som vet konseptet på ett sådant här system... dax att byta på min snart ändå... sedan vill jag inte ha för mycket resonans i baksätet... blir ju gärna det... någon som har något förslag på byggnation? | |
alex_328 |
Sätt en mindre ljud dämpare och 2 st 3 " utblås på den ! blir härligt ljud |
Joppe_325 |
På min e30 har jag 3" från katten och bakåt med en simonsdämpare och 4" runt ändrör. Det mullrar lite på låga varv men när man drar iväg och varvar lite så vrålar det som fan! Riktigt härligt ljud! |
| joppe_325 hur är ljudet i bilen då?... sitter ingen katt på min ;) | |
teposen |
Letar inspiration jag med.. ---> Länk |
Joppe_325 |
Idnis man hör inte så mycket inne i bilen för än man drar på då vrålar det gött! Eller va det något speciellt du ville veta? |
| joppe_325 jag vill inte man ska höra bilen alldeles för mycket inne i bilen.. vill inte man ska bli döv precis.. svärmor ska kunna åka i bilen med... hade en 240 innan 2x små simons dämpare var fan jobbigt att åka i baksätet... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.