|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt en 525i -88. En kompis har haft en 535i -89 i vilken han hade ett chip som han sparat. Är det någon som vet ifall det även skulle fungera i min bil och isåfall om det är relativt smärtfritt att installera? Enda skillnaden är väl att 535 har en liter mer i volym, eller finns det andra saker som skiljer? Tack på förhand / Jonas | |
Danne L |
Tveksam att det passar chippet ska ju vara avsett för just din motor ovasett så förlorar du just ingenting på att inte använda chippet att chippa bensinmotorer är helt onödigt och ger max några få hk, väldigt få |
|
Ok, tack för svaret. Tänkte väl mest på att man kanske kunde få ner soppaförbrukningen lite grann. Men det kanske är svårt med en så gammal bil. |
|
| Är ingen idé att hålla på med de där chippet till din bil,kommer inte ge ett dugg...speciellt inte lägre soppaförbrukning då de inte alls är anpassat efter din motor,och de är de allt bygger på för att få ner förbrukningen.. | |
|
Jag hade ett tag en styrenhet från en 735 på min 525:a jag hade o det funkade bra ett kort tag. Bilen blev ca 1 sek snabbare men tomgången var helt hopplost. Gick som den ville mellan 500 o 1500 v/min. Ska du chippa så gör det med rätt chipp! 325:an funkar 12v har ju samma motor. Mvh Peter |
|
|
vill du ha billighets chippning så har it´s fun lägsta pris garanti.. Men är det lägre förbrukning generellt du är ute efter så gäller nog mappning och öppnare insug och avgassystem.. Vanlig "steg 1" trimmning alltså.. //amullo --- |
|
| Tack för svaren. Vill ju så klart både att det ska gå fortare och billigare. Men nu visade det sig att chippet killen hade kvar va original chippet så jag frågade va fan han trodde jag skulle med det till. hahahaha... | |
|
Powerchip.se är en Ny aktör på marknaden ..... och billigast! ECO chip dvs lägre förbrukning .... Vem blir först att pröva? Återkom med resultatet, lägre förbrukning med bibehållna hästar är ju intressant - om det nu stämmer! |
|
|
alaska 1: Billigast på marknaden är vi. Vi är beredda att lägga oss under vilken annan svensk chiptuner som helst. När vi gjorde våra prislistor för ca ett år sedan hade vi lägst pris men nu har någon lagt sig under och vi har inte hunnit justera men vi är berreda att stå vid vår lägsta prisgaranti. Jag välkommnar vem som helst att utmana oss prismässigt, vi är beredda sälja för 1:- om så skulle vara. MVH/ Qvarnis |
|
|
Finns det något inlägg överhuvudtaget på trimningsforumet där inte alaska1:s svar på frågan är att bege sig till PowerChip? Får du provision efter hur många gånger du nämner deras namn här? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Kul att du håller prislöftet Q! Andreas - vad jag vet är jag inte sponsrad eller har någon intention att sätta ett chip fler gånger i min bil Åtminstone inte innan jag sett ett oberoende test som utvisar positiva effekter som står i proportiion till priset! Om du kan räkna så är en annan leverantör nämnd här åtminstone 500% fler gånger - FÅR ALLA DE SOM SKRIVER DET NAMNET SPONSRING av det företaget?? Ja en av dem påstår åtminstone själv det! Dessutom kör de som en gramofonskiva samma leverantör som svar på alla inlägg om trimning! Hur stor är deras trovärdighet - ja det får andra bedömma! |
|
| Kolla upp det - en av dem är sponsrad enligt egen utsago men hävdar att det är ett annat företag som sponsrar! | |
|
alaska 1: Vad är din teori att ett visst tuningföretag nämns som du skriver 500% fler gånger än någon annan här på sidan? Tror du att det ev beror på kompetensen elr kan det ligga något skumt bakom såsom ex att alla som nämner namnet här på sidan får någon form av kick back? MVH/ Qvarnis |
|
|
alaska1 menar nog att både jag och andra nämner i de flesta diskussioner att just It´s fun (glöm inte min krona nu qvarnis!) har ett lågt pris på frågor som "Vilka tillverkar chip till min BMW xxx?" Detta gör vi naturligtvis INTE för att vi får någonsom helst kickback, provision, sponsring eller någon form av ersättning, utan enbart för att just den firman garanterar ett lågt pris. Faktiskt det lägsta priset i Sverige, vilket de också garanterar. Ingen av oss har hävdat att Qvarnis är BÄST eller ger MEST EFFEKT. Dock så blir man ju fundersam över att när en leverantör lovar MINDRE effekt än konkurrenter och AKTIVT förmedlar att priskrig/effektkrig inte är något de vill hoppa på, så anses firman "oseriös". Det finns ett flertal leverantörer i Sverige av chip, men jag har hittils bara hittat en som har lägsta pris garanti och en som lovar öppet köp. Min personliga (HÖGST PERSONLIGA!) åsikt är att Qvarnis skall ha all heder då han *Gärna ställer upp på diskussion om chip *Återkommer till forumet trots återkommande påhopp *Visar intresse för BMW sfären av bilägare. *Har en lägsta pris garanti som INGEN annan Svensk leverantör har. Det förekommer ju dessutom regelbundet i diskussionerna personer som låtit chippa sin bil hos diverse firmor som redogör för den "känslan" de haft efter chippning. En del bra och en del negativa. Man återkommer alltid till samma diskussion. Ger chippning effekt? Hur mycket? Detta tycker jag skulle vara mycket intressant att testa. Hur gör vi i så fall med det? Och igen då´rå. Jag har ingen spons eller provis från någon för att nämna ett firma namn. Men jag är öppen för förslag! *flina* //amullo --- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.