AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
5.450

Stor sommarträff - Sturup 2006-06-03 Missa inte!

Sida 2 av 4
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Alex,

Du är välkommen.
alex_328
Nemen tackar.. tänkte faktisgt teckan medlemskap på club e36
Jaha, nä då får du inte komma.

... skojar bara ;)

/Olof
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Vore trevligt om man kunde få bilen färdig så att man kunde komma dit :(

www.stylabilen.se
Mer uppgifter, såsom komplett dagsschema och information om utställningen kommer i eftermiddag, det blir en riktigt kanonträff, det lovar jag :D

alex_328,

"club E36" har ingenting med BMW Club Schweden att göra, vilket innebär att medlemsskap i club E36 inte ger dig samma förmåner som ett medlemsskap i BMWCS (sedan om de har andra förmåner att erbjudna, det vet jag inget om)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Tyvärr kan jag inte komma:(, hade varit riktigt skoj annars:) ska på 100 års fest... men nästa gång dyker jag upp me all säkerhet:)
Tidsschema, inklusive BMWCS-aktiviteterna!

Kl. 0800-0900 Incheckning
Kl. 0900-1000 BMW Cup träning

Kl. 09:00-12:00 - Bilutställning - Peoples Choice!

Kl. 1000-1200 Banvisning och bankörning gatbilar
Kl. 1200-1240 BMW Cup deltävling I
Kl. 1240-1400 Bankörning gatbilar
Kl. 1400-1440 BMW Cup deltävling II

Kl. 14:40-16:00 - Tipsrally med körning i de närliggande landspaken!

Kl. 1440-1630 Bankörning gatbilar
Kl. 1630-1700 Prisutdelning

Kl. 17:00-XX:XX - Samkväm och diverse aktiviteter natten lång på banområdet! Alla som någon gång varit på Knutstorp en kväll vet vad som gäller :-)

Under hela dagen kommer en av landets främsta Grill-meisters att vara på plats, och sälja delikat mat till väldigt humana priser! Vad sägs om 50:- för en riklig grillmåltid?!

Bilutställningen kommer att gå till på så vis att alla tävlar i samma kategori! Alla deltagare får rösta på sina tre favoriter: Tre poäng till den man tycker bäst om, två poäng till tvåan, en poäng till trean. Mot dagens slut utser vi tre vinnare!

Tipsrallyt går ut på att köra en trevlig liten runda (drygt en timme, eller en halvtimme om man har en M-bil ;)) i trevliga landskap runt banan. Längs med rundan får man svara på kluriga BMW-frågor samt deltaga i ett par aktiviteter. Mot dagens slut utses en vinnare!

Priset för allt detta är ynka 50:- för BMWCS-medlemmar, för icke-medlemmar kostar det 100:-

Om någon är intresserad av att ställa upp som funktionär på träffen, bjuder vi på inträdet och på gratis lunch! Kontakta mig på: kalle@autopower.se för mer information!

Välkomna!

Mvh,
Kalle
___
Jag kommer om vädert tillåter att man kan köra utan att ha med sig öskar samt att ungarna vill.
Det kostar alltså 50 spänn för hela dagen per person eller har jag missat något?
Jag ska bara kika runt.

///Micke
Min cabrio Länk
Glömde skriva det: 50:- för hela dagen gäller PER BIL! Det är alltså OK att komma fler i en bil, även om vi förstås gärna ser att var och en tar med sin egen BMW, så blir det mer att kika på :-)

Det som INTE ingår i detta pris är eventuell bankörning, och givetvis så får man själv betala för mat och dryck!

Pengarna går till att finansiera priser och andra omkostnader för träffen, eventuellt överskott går till BMWCS Syds klubbkassa.

Fråga på om ni undrar över något!

Mvh,
Kalle
___
Ok, bra Kalle!
Nu är det då bara att hålla tummarna så vädergudarna och ungarna vill som jag. :-D

///Micke
Min cabrio Länk
Micke stanna hemma så vi får behålla priserna i skåne ; )

Skämt åsido skoj om ni kommer.

Tipsrallyt blir klockrent och precis sådär fantastiskt som det brukar vara.
Underbara vägar, kluriga frågor och någon aktivitet.

Får vi bara med oss vädret blir det en superdag (och kväll)

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hmmmm banlicens har man ju tagit, undras om 850an pallar lite bankörning eller om man ska kika efter nått giftigare i trakterna....
alex_328
kostnad för vanligt folk i intrände ? ..
alex_328,

Det kostar 100:- per bil, för icke BMWCS-medlemmar

Mvh,
Kalle
___
Asken:

Din vita M5E39 måste passa perfekt för lite bankörning 850 känns nja du kommer väl ihåg vad som hände på Gelleråsen.....kör med M5 den är bättre på banköringen.

Kalle Hansen:

Kan man köra med andra märken en Bmw på banan.......

Micke Olsson:

Klart att ungarna vill hänge med och du glöm inte att ta kort.
starre,

Ingen aning om vilka bilmärken som gäller på bankörningen, det är BMW Sport Club som bestämmer det. Jag har hört rykten om att några VW-bilar kommer att dyka upp, med dispens.

Mvh,
Kalle
___
I tråden på rejsa står det att restplatser delades ut eftersom det inte fylldes ut helt och hållet av BMWSC:s medlemmar, så det kan väl komma lite vad som helst =)

MVH
Mattias
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Det kommer att köras med huvudsak BMW på banan vad det gäller gatbilar.
Audiklubben är inbjudna.
Bankörning enbart för licensierade CS/SC medlemmar som har föranmält sig.

Vad det gäller tävlingbilar så blir det BMW i BMW Cup, och fläktmotorer i Beetle Cup.
Ännu ett förtydligande: Inträdespriset gäller endast om man ska ha sin bil inne på träffområdet, och/eller deltaga i aktiviteterna. Om man kommer till fots, parkerar utanför banområdet eller dylikt, går man förstås in gratis och kan kika runt.

Mvh,
Kalle
___
Jag svänger förbi en stund för att träffa gamla vänner :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.