|
|
|
|---|---|
HZRobban |
Hej, har först BMW orginallarm på min 740 IAL -95... Plus ett Cobra... tänkte så här, om jag låser in polaren i bilen och låter honom öppna den innifrån så borde ju larmet utlösas... givetvis kunde man inte öppna dörrarna innifrån när larmet är aktiverat... så hur ska jag få det att gå? låsa upp med nyckeln och inte med dosan när den är larmad? måste ju veta hur bilen låter när larmet går :) en annan sak, har en röd knapp vid takluckan inne i bilen... är väldigt nyfiken på vad det är... trodde det var överfallsalarm men inget händer om ja håller den intryckt eller trycker en gång ... någon som vet? i övrigt... kul om man prickar en sjö och batteriet kortsluts... hur tar man sig ur bilen?! :S |
|
öppna huven innifrån alltså bara dra i spaken och öppna ej huven utifrån,larma på och öppna huven...bör funka för att testa magnetkontakten på huven iaf... Mvh Andreas |
|
|
Är det en E38? Borde vara rörelsedetektor i så fall, dvs låt killen sitta där inne och flaxa med armarna. Tror det tar någon minut eller så innan den aktiveras dock så ni måste ha lite tålamod. Med nyckel funkar det ej, för då avlarmas bilen. Annars kan du ju manuellt hålla inne brytaren som känner om dörren är öppen eller ej medans du larmar på, och sedan släppa. Jo jag är också fundersam om hur man skulle ta sig ut vid någon form av nödsituation... Typ om låset/larmet går i "baklås" och man sitter inne i bilen. |
|
|
Sen ska det ju förresten gå att gunga igång larmet.. Kom även på att jag råkade få igång mitt på detta sätt här om dagen: 1. Låste/larmade bilen med förardörren öppen (därför låstes ej den dörren) 2. Stängde dörren direkt 3. Långt tag senare öppnade jag och larmet tjöt direkt. |
|
HZRobban |
Fick larmet att utlösas igår, låset i ena bakdörren som kärvar till och från låstes inte när jag larmade bilen... Så öppnade den dörren o sen satte helvetet igång... Lät helt OK, men tutan hade ju varit rätt OK om den också dragit igång så halva Täby vaknat :) Larmade av och låste den dörren manuellt innan jag larmade på... Ja, det är en E38... Ska testa rörelsesensorn i den och se vad för kul som händer :-) |
HZRobban |
Inga idéer hur man tar sig ur bilen om man blir inlåst eller om batteriet dör? :) |
|
Finns ett sätt till (vad jag vet): Öppna motorhuven på vid gavel. Håll ner larmkontakten, larma, vänta, släpp larmkontakten så skall du kunna väcka halva Täby igen :) MVH JoMu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.