|
|
|
|---|---|
|
Tänkte införskaffa en uppsättning OZ Supertourismo 17" fälgar till min E36 Compact och undrar vad man ska ha för bultar? Går det använda dom jag har till plåtfälgarna? | |
|
Går alldeles utmärkt. Se till att de är i hyffsat bra skick bara. Jag har själv insett vad mycket onödigt jobb i samband med däckbyten man kan undvika om man har bra bultar som inte är rostiga eller skadade. Mvh Johan |
|
E30 Beemah |
du kan använda dom vanliga bultarna,, dom räcker gott och väl =) E30 Beemah |
| Bra skick, rengöring och kopparpasta vid varje däckbyte! | |
| Det viktiga är att det är rätt längd på dom samt kona. | |
|
Det var just det jag tänkte. Har alla fälgar/bultar till samma bilmodell samma längd och kona? Kan man köpa rätt bultar på BMW till OZ fälgar? |
|
|
Det är samma skruvar till BMW:s fälgar oavsett om det är stål eller aluminium. Däremot KAN det skilja om det är eftermarkandsfälgar, så du måste kolla om det är olika. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ska du köpa fälgarna nya så bör du få bultar med på köpet men är det beggat är det en annan sak. Har man stiliga fälgar så vill man ju ha fräscha bultar också, åtminstone om de syns.Kontakta din lokala däck- & fälgförsäljare. Bilen: Länk |
|
|
Till OZ:as fälgar rekommenderas oftast att använda orginalbultar. Så vet jag är fallet på Superturismo GT. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Ursäkta dum fråga, men menar du OZ:as original eller BMW:s original? | |
|
Biltillverkarens orginal. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.