|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ett förtydligande för dom som inte vet. Det är inte bara Perre som meckar bilarna där. Han har flera anställda. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Hur många vekstäder ringer hem till kunden på en Söndag förmiddag och berättar att bilen är klar och kan hämtas nu? Det kallar jag service anda. Sen har dom ofta otroligt mycket att göra och stress är säkert anledningen till Andersson_CSI's missöden. Kontaktade du Per om veven m.m. när du upptäckte det? |
|
|
Hmm, jag är väl också bland de få då som har negativa erfarenheter. Jag ringde Perre och undrade över pris på kamremsbyte på e30n. Han började med att påpeka att jag borde byta vattenpumpen sen att det kostade i övrigt 2900. Jag berättade att jag tar med materialet själv som enligt honom är världen konstigase grej (han drog nån jämförelse med en restaurang) och sa att det då kostar 2500. Jag vet inte vart han handlar men en kamremsats kostar inte 400. M635 forever - Sjölin och Hagström verkade väldigt reko i telefon. Har du lite mer info om de? //Charlie |
|
| Jag fick oxå ett svar i stil med det "Charlie_don" skriver när jag frågade om ungefärligt pris för min renovering, typ "Brukar du ta me dina egna matråvaror till resturangen oxå?":)...Så bilen lämnades till en annan verkstad den gången, men jag skulle trots dessa "kaxigheter" inte tveka att lämna bilen till "Perre"... | |
|
Även jag har genuint dåliga erfarenheter av Bil & Motorteknik i Huddinge och förvånas var gång jag ser honom hyllad på detta forum. Mina erfarenheter: Två backjobb av tre möjliga samt undantagslöst otrevligt bemötande på telefon. Stället ser ut som skit och i vart flera av hans anställda är utpräglat dåliga mekaniker. |
|
| "i vart fall" ska det stå i andra stycket | |
|
Charlie: De flesta verkstäder har samarbete med nån reservdelsleverantör som de kan få rabatter ifrån och då subventionerar de ofta arbetskostnaden något samtidigt - därför kan det vara ganska liten skillnad på priserna med eller utan egna delar. Att de har börjat få en otrevlig/överlägsen attityd är väldigt tråkigt, men jag kan utan problem tänka mig hur många som ringt och enbart vill ha gratisråd om reparationer och aldrig lämna bilen... Att lämna tillbaks en bil med uppenbart dålig/ihopstressad lagning är däremot aldrig bra - det verkar som om de åtar sig för många jobb? Mvh |
|
|
Klart att alla verkstäder tjänar pengar på delarna också. Så jag tycker liknelsen med att ta med mat till restuarangen är relevant. Eller varför inte ta med även öl och sprit? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jo de kanske tjänar pengar på delarna men det är inte vad frågan handlar om. Jag vill veta vad som åker in och ur mina bilar, jag misstänker att andra är likadana. Skulle det vara skitsamma kunde man bara gå in på en restaurang och säga "mat" så var det fixat. Om han hade nån speciell kamrem skulle han nog ha nämnt det och då kanske jag hade nappat på det. Tycker det är rätt ofta man läser om folk som fått beggade delar och annat skit vid service. Inte hänt mig för jag tar alltid med delar och kollar arbetet i efterhand. Har dock hänt massa annat som får en tappa förtroendet för de flesta verkstäderna. Fråga mig, jag har några roliga/tragiska berättelser. För det andra så ville jag veta vad arbetet kostar, det var därför jag ringde och det var just det jag frågade. På en restaurang väljer du själv vad du ska äta, dock väljer du inte vad som behöver lagas på bilen. Samma sak med dryck. Tycker vi lägger ner restaurangbiten för den är bara löjlig. Jag ville bara skriva om mina erfarenheter just eftersom ingen "tills nu" verkade ha dåliga erfarenheter därifrån. Jag säger inte att han är en dålig mekaniker, han borde ju hålla måttet om så många skriver bra saker. Han kanske hade en dålig dag, det var trots allt en måndag :). |
|
| Villa Rosa: Man köper inte delarna själv "bara för att jävlas"...I mitt fall var anledningen en saftig rabatt på mellan 20-25%, knappast troligt att någon verkstad hade kunnat ge mig en sådan rabatt på originaldelar, inte ens om det rör sig om delar för 6-siffriga belopp... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.