AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
960

kam man svetsa direkt?

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
hej jag undrar om man kan svetsa direkt när avgas systemet sitter på plats,om man bara tar dän + och - polen?men enligt en bekant till mig,så kunde man inte bara göra så.det kunde slå ut hela elsystemet,inte hela kanske men en viss del av det exp mätarvärket ställer om sig.det gjorde det på hans mondeo -01.när han svetsade med en pinnsvets.kan det vara så himla illa?mvh dicka o.
har aldrig varit med om att det gått sönder något när man kopplat bort batteriet på dom ca 30bilarna jag svetsat på
men som sagt, under kan inträffa
vitryssland slog sverige en gång
pinnsvets på en bil? tjockplåt i så fall
använd mig/mag svets så finns det inga problem om du kopplar bort batteriet

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det man iförsta hand kan bränna sönder är dioderna i generatorn om man inte plockart bort batterikablarna vilket man alltid ska ta bort vid svetsning.
Sedan ska man inte sätta - klamman i andra änden på bilen utan så nära svetsstället som möjligt så strömmen inte springer iväg för långt :)

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Helgonet: Inga problem med att köra pinne på tunnplåt ner till 0,8mm. Erfarenhet och försiktighet hjälper en hel del.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
tackar så mycket för svarena,tyckte själv att det lät konstigt.bättre o fråga en o ge sig på något man inte är helt säker på.mvh dicka o.
BM
326
BMWGUS
525i E60 -04
Svetsade med pinne när jag bytte mina kattar, dock ej på plats, rätt enkelt att riva ned systemet.
Men som tidigare skriver, inga problem att svetsa med pinne, bara man är försiktig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.