|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Skulle faktiskt tippa på att den kommer ligga på runt 160´om två år mad runt 10´på mätaren.Tittar man på de -03 som har M-paket så finns det inga under 175´...,och att det kommit ny modell tror jag faktiskt inte påverkar M-bilarna i samma utsträckning som standard Touring..Men det är ju vad jag tror.... | |
|
Jojje Antar att du pratar om annonspriser nu......? Det är ju ganska stor skillnad på annonspris och vad de bilar som verkligen säljs går för. Men men tiden får väl utvisa vem som har rätt.... |
|
|
Så OM jag köper bilen, och ska sälja den om 2 år...så får jag leta reda på denna tråd och berätta hur det gick... ;) / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
BadaBing |
Bra att diskutera priserna med övriga intresserade men kom ihåg att säljaren har förmodligen använt pengar för att införskaffa bilen och att hugga till med "priser i utförsbacke" etc. är enkelt när man inte själv ska vare sig sälja eller köpa.. Lycka till, har själv haft en likadan men med steptronic :) |
|
BadaBing: imponerande att du vid din höga ålder fortfarande kör bil... ;) Såg att du också haft en 330iT-05, var det en E91? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Badabing: Min uppfattning är den att tittar du tillbaka på tidigare modellskiften (oavsett märke) så sker det ett ganska kraftigt värdetapp på den utgående modellen när en ny modell introduceras, speciellt när den nya modellen kommer ut på begagnatmarknaden. Jag tror inte att E46 är undantaget från detta utan kommer att ha en negativ värdetrend jämfört med den tiden den var den senaste modellen. Tar man hänsyn till detta tycker jag inte att det är en alltför vågad gissning att E46 kommer att dala ganska kraftigt i pris när E90/E91/E92 parkerar i begagnathallarna och med tanke på att värdeminskningen är bland de större kostnaderna du har på en bil så är det även ganska relevant. // Erik |
|
BadaBing |
Ufo: Visst är det imponerande ...Jag kanske inte är riktigt så gammal.. :) Nej, det var en E46 det också, jag har liksom fastnat för dem..dock börjar jag gilla E91 mer och mer. |
BadaBing |
J_Bunk: Det är helt riktigt det du skriver, modellskiften och ibland "Face lift's" är bland det allvarligaste för värdet på en bil. Och visst sjunker priserna på E46 iom. den nya 3-serien. Vad jag ville framhäva var att det ibland blir en hets att trycka ner priserna så mycket som möjligt i ett forum som detta utan att i själva verket vara inblandad i själva köpet.. Däremot är det mycket bra att det finns så at man kan få råd och förslag till "prisläge" och hur man undviker "fällorna" ! Mvh |
|
BadaBing: aha... :) Det blir nog inte affär på bilen tråden handlar om...vi kommer helt enkelt inte överens om priset... :( ...så jag letar vidare... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
BadaBing |
Ufo: Ok, då blir det ju svårt.. Som sagt de är mycket trevliga, jag hade en nästan identisk men med steptronic. Som den nu men med större motor :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.