AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.137

320iT M-sport 2004 värde?

Sida 1 av 2
Svensksåld
Uttagen juni 2004
Briljantsvart
6000 mil
2 ägare
Msportpaket
Sportstolar (ingår väl i Msportpkt?)
Msportratt (ingår väl i Msportpkt?)
Bi-xenon
Navigator (16:9)
Drag
16" vinterhjul (alufälg)

Låt höra!

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har inte full koll på dessa men kan det hamna kring 220-230'?

Stolarna och ratten ingår i M-sportpaket. Gissar att det är alcantaklädsel eftersom du inte nämner skinn.

___
//Ulf
Jag säger runt 205-215' slutpris vid privat försäljning. Stort plus med navigation. Förutsätter att den har komfortpaketet.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Gissar på 210, max, vid en privat försäljning.
Ulf: jag tror också att det är alcantara...har inte fått reda på annat
Åsbrink: vad ska ingå i komfortpaketet? Gissning: regnsensor, farthållare...?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
...glömde: det är privatköp det gäller...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror som Anders S.
På en touring är det följande som ingår i komfortpaket: Multifunktion för ratt, Lädersportratt, Larm, Fällbara ryggstöd bak, Regnsensor, Klimatautomatik, CD-spelare, Radio BMW Business
samt takrails.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Önskar fler åsikter...så att "underlaget" blir så brett som möjligt... :)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Håller med Anders S om max 210'. Extremt stort plus för M-sport + navi samt det faktum att den är svensksåld. Dock tror jag att det bara är en tidsfråga innan E46iT hamnar i samma branta utförsbacke avseende värdeminskning som E39 varit i de senaste åren.

// Erik
Jag fick 200´ i inbytespris för min 320iT -04 (utttagen aug), Helläder, Xenon, Komfort- och lifestylepaketen och ca 1800 mil på mätaren.

Tror att 210´ privat är rimligt, kanske lite i underkant men det är svårt att säga.
Bones: Hade du M-paket på din kärra?? (Väsentlig skillnad....)

Jag säger max 205.000 kr för den bil som diskuteras i tråden. Dra av 10.000 kr om den saknat 16:9 navin.

**330-cabben såld 13 Maj 2006***
Pe
179
Petter1
330iM-03
Verkar inte så.Tror inte det går få lifestyle och M paket.
Gissar på ca. 210.000fr bilen som diskuteras.Min kompis sålde precis en likadan fast -03 och utan navi för 194.000:-.Annars samma spec som ovan.Blev såld efter en dryg vecka på blocket,så det verkar inte vara gott om dem...

Rolex: Nej jag hade inte M-paket.

Ska man sälja en E46:a (toruing) så är det läge nu. Det förhållandevis bra andrahandsvärdet kommer inte att hålla i sig så länge till nu när det börjar komma fina begade E90/91.
Tack för era synpunkter.
Som J_Bunk och Bones skriver så är jag också rädd att värdeminskningen för E46 ska bli "brantare" ganska snart, när fler E90/91 dyker upp...

Men låt säga att jag får loss den för max 200', och behåller den antingen 2 eller 3-4 år.
2 år = knappt 4' mil = bilen har då gått snudd på 10' mil...kanske "magisk" gräns för vissa...vad kan jag sälja den för då...150'?
3-4 år = ca 6-8' mil = då har bilen gått ca 12-14000...undrar vad värdet skulle vara då...det lär ju finnas en väldig massa E90/91 på marknaden då...

OT: Rolex, det var inte länge du hade 330-cabben...något nytt på gång?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Jag hade inte betalt bortåt 200 för den men då hade jag kanske inte heller fått köpa den. ;) Jag blev erbjuden en 318 04 med en ägare och 4000mil på mätaren för 180 förra året.Bilen var fin och hade en hel del utrustning. Någonstans där borde "din" bil också hamna med tanke på förestående prisras. Men borde är en sak, vad det sen blir är en annan... Men bilpriser.se håller visst med mig ser jag nu, (alltid kul när någon gör det). ;) Dom anser att kärran är värd runt 173 000-185 000 kr vid privatköp!!!
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Vad säger bilpriser.se? Kan ju ge en indikation...

BMW CS #6212
PowerMac: tack för tipset...jag hade faktiskt glömt bort att kolla bilpriser.se...
Jag fick fram värdet 177-189'...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Pe
179
Petter1
330iM-03
Då är ju priset utan Navi,så lägg till ca. 10´.Så får du den för 200´så tror jag det är en bra affär. M-utrustade bilar är alltid eftertraktade, även om det kommit ny modell!

Hmm, ja, jag får se hur det blir...har ju dessutom nästan 25 mil till killen...och jag har ingen bil att tillgå...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Jag tror att det blir svårt att få ut 150" för den privat om
2 år med 10" mil på mätaren. Skulle inte ge mer än 200" i dagsläget
även om den har gps och M-pkt 2.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.