AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
801

Antal m5 e34

52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
Hej Gubbar... En fundering lästa att de är 12.249 tillverkade m5 e34 bilar från år 1988 till 1995 3.6-3.8. Är de nogon där ute som vet hur många bilar som är vid liv av dom i dag.
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Brukar väl ligga på runt 60-70% alltså 7500-8500st gissar jag på minst.

MVH Patrik

Stekaren
Och hur många av dem är bra fortfarande :)
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Hur många av dom har vita blinkers undrar jag med.
Döds synd ;)

MVH Patrik
Grubbe
LOL @ Riskok! :DDD

Skulle tro att maximalt 30% är i gott skick (oavsett vita blinkers eller ej :P)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Grubbe
Kalle,

Du äger dom två mest komersiella bilarna på detta forum. Visst vet du det? :D

Grubbe,

Jag vet... jag har alltid varit en typisk människa utan egen vilja, och som alltid faller för grupptrycket :-) M5 och 318is har jag således bara valt för att jag ska vara politiskt korrekt och poppis på Autopower :) Så kan det gå!

Men nu låter vi väl denna diskussion vara ifred?

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Grubbe
Jaja, Kalle. Vi låter det väl vara för denna gången. Men en dag kommer debatten att blåsa till liv igen. :D

Det är mycket svårt att veta hur många som finns kvar och i vilket skick dom är, m5 toureg gissar "detta är vad jag minns" att hälften av dom M5 Touring som tillverkats finns kvar, jag gissar på ca 6000 bilar som inte kräver 30tkr+ för att vara körbara.

Med det i tanken, skulle jag säga att det är bilarna i Västeuropa som har gått åt mest av, i många länder är M5 bättre skötta än i Europa, i Nordamerika, Sydamerika, Japan, Australien är fler bilar kvar, än här i Europa av dom ursprungliga exemplaren.

I övrigt det viktigaste tycker jag angående förändringar/skötsel av bilar, är att bilarna "oavsett modell/märke" finns kvar, medan om bilen är stylad eller inte spelar ingen roll, det är till och med bra att stylade bilar finns kvar, eftersom dom speglar vad som var populärt just då, choppad/sänkt -50 Mercury Coupe är lika viktig att bevara som en originalbil, detsamma gäller M5 E34, det finns tillräckligt med människor/bilar för att tillfredställa alla smaker, det jag önskar är; håll bilarna i bra skick, en bil håller mycket längre än 10-20år, jag var på bilbesiktning i dag, bilen innan min var en Ford från 1919, lika gammal som min mormor=)

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.