|
|
|
|---|---|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Rengjorde nyligen insidan av min Getrag 260/6 (se Länk för det såg för jäkligt ut) och under all gegga hittade jag en detalj (se Länk bilden) säkrad med en låsring. Misstänker att det är en del av ett stödlager till bottenstocken jag ser (typ 18,19,21 på Länk bilden längst ned) eller? Då denna detalj var totalt oljeindränkt (motorolja) vill jag undvika att någon packbox eller o-ring är otät pga all motorolja och andra kemikalier. Men vad jag kan se sitter bara en o-ring - är det något man kan byta "utifrån" eller? |
|
Annars är en enklare väg Omega´s läcktätare: Omega 917 PACKNINGSSKYDD ”AKTIV PROTECT ” Hårda industri packningar tätar igen under drift. Smart teknik ger spänst hos packningar som hårdnat, - utan demontering, -de tätar igen. Förebyggande - läckaget uteblir. Till Hydraulik, Motorer, Styrväxlar, Växellådor, Hypoider etc Mix : 1% -förebyggande, 3% -vid läckage, -direkt i oljan. Länk Mvh |
|
| Finns flera på forumet som har använt medlet med bra resultat. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nja, har inget läckage jag vill stoppa - bara förebygga framtida läckage. All olja i växellådans sprängkåpa kommer från att vevaxlens bakre packbox har läckt som ett såll en längre tid och jag tröttnade helt enkelt på det och nu rivit ur både motor och växellåda. Jag kommer att byta vevaxelns bakre packbox samt växellådans ingående axels radialtätning. Så från dessa ställen kommer inte längre något att läcka ut. Frågan är egentligen om det finns någon tätningsdetalj (packbox/radialtätning/o-ring el.dyl) kring den axel/detalj som jag nyss fann sittandes precis under den ingående axeln? |
| vad jag kommer ihåg sitter där ingen tätning där, skall vara metall mot metall dvs det skall inte läcka där, och gör det säkert inte heller, men när du byter packboxarna så köp original med räfflor på ytorna, tror inte "pirat"boxarna har det! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.