|
|
|
|---|---|
|
en orginal 535 har ju 211 hk i org utförande vad kan det ge extra med simons sportsystem efter katen 2.5tums det med dubbla kromade slutrör och ett sportluftfilter en 6-7hk ska det väl ge??? bmw 24v | |
| 2hk | |
|
bara 2hk hmm ja jag vet som sagt inte. bmw 24v |
|
| nej då, det ger mer än 2hkr...Jag kollade pricis i en lista, på olika bromstest, chip, avgas och luftfilter gav där 222hkr | |
| exakt, med chip så e väl inte 222hk omöjligt, 11hk med chip,avgas o luftfilter. avgas o luftfilt~ 2hk | |
|
Hmmm ett chip ger väl minst 10% //pilotto |
|
|
hmmm fel av mig 8-10% //pilotto |
|
|
Räknar man bilsport-hästar så blir det nog 211 + 17 (chip) + 7 (avgas) + 5 (filter) = 240 bhk som i bilsport-hk. |
|
|
cirka 220hk i min då??? bmw 24v |
|
| Det beror nog på om du har tur eller inte. Verkar var så att på vissa bilar ger det mycket pulver och på vissa nästan ingenting. Kör bilen i rullande landsväg före och efter så vet du ju verkligen vad det gav. | |
|
köpte den med sportsystem och filter så före efter vet jag inte men det låter fränt. bmw 24v |
|
| vad e bilsporthästar? o några 10% med chip får man knappast ur en sugmotor, ja okej då kanske en fård fiesta som har 20hk original. | |
|
Lite info. Jag har trimkam, sportluftfilter och chip i min 535 motor. Den bromsades till 220 hk. johan |
|
| Johan, vilken motor utgick du ifrån och vilket sprut annvänder du? | |
|
Jag har en M535 motor från en 91:a. Det är orginalinsprutet som sitter på. Var ett jäkla bekymmer att knöla ner den i 3.0:an men det gick. Den går klart bra men jag tappade lite vrid på låga varv, max ligger vid 5500. Dricker en dryg liter på landsväg i 140 med omkörningar. Skulle vilja få i en turbo eller nåt för att lyfta momentkurvan lite på låga varv. Gamla sexorna är fina men alldeles för högvarviga tycker jag. Momentkurvan ser ut som för en liten japanare :-) johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.