|
|
|
|---|---|
|
Om man är nyfiken på banracing vad kan vara aktuellt och bra att börja med? Formel Ford? Ngn form av Cup? Vem kan man få info av? Mvh .B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Börja med licens. ;-) Skulle tro att om du vill tävla på bana, kan ju Clio cup vara en bra början!' Men det kostar en herrejösses massa pengar om du ska tävla och inte har sponsor! MVH Patrik |
|
Info kan du få här..Länk hjorten |
|
|
Är man BMW-frälst så finns det ju ett helt självklart alternativ, och det är BMW Sport Club. Inom BMWSC sysslar vi både med sk gatåka på bana i kombination med riktig tävling i BMW-Cup. Steg 1 är att skffa racinglicens, denna kräver vi även för den vanliga gatkörningen. Steg 2 tycker jag är att du testar att köra lite vanlig gatbanåkning. Steg 3 blir för en del som blir riktigt bitna att gå vidare till Cupen. Precis som ovan beskrivet blev det för mig själv.... I Cupen finns 3 klasser, standard, modifierad och special. Att köra i standard behöver inte kosta en förmögenhet, inte heller i modifierad, men desto mer avancerad bil desto dyrare förstås.... Mer info finner du på www.bmwsc.com =) |
|
|
Tack! Iom att man är Bmwfrälst låter det som ett kul alternativ =) Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Bistecs lista verkar rätt ok även om jag nog skulle välja steg 2.5 som skulle vara att hyra in sig som "pay driver" i något långoppsteam typ SLC eller ERF. Själv står jag på nummer 2 och det är ganska behagligt. Och steget till att börja tävla känns rätt stort och kräver både mer tid och pengar. Men ger säkert massa tillbaka. Racerbilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.