AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.614

klarlack över bättringslack

T3
400
T34
525i-07
Ska man ha klarlack över bättringslacken eller räcker det med bättringslack bara?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Om det är en metallic lack så är det ett måste, klarlacken ska dessutom läggas på "vått i vått" dvs ca 5-10 minuter efter att man sprutat på sista lagret av kulören, annars blir det en matt "gråaktig"yta istället för blank och bara att börja om.

///MVH Hasso
Länk
T3
400
T34
525i-07
jag har lackat med bättringsfärg + klarlack men ytan blir ju inte lika blank och len som orginallacken. hur fårman den som orginallacken
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Svårt att få lika bra resultat med burklack som vanliga orginallacken...
Men klarlack måste du ha på många lager för att de ska bli sådär fint glänsande,räcker absolut inte med 1 lager...
Vet i försej inte nu hir många lager du haft på,men de lät som du bara hade kört 1 gång..?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Du får vänta några veckor och sedan maskinpolera den bättrade ytan.
Är man van att hantera sprayburk så går det att få till mycket bra resultat. BMWs originalspray är riktigt bra både i kulör och kvalitet.
Sedan ska sprayburken gärna vara minst handvarm innan man börjar mm

///MVH Hasso
Länk
Jag använde BMW's original bättringslack på sprayburk för första gången i helgen. Måste säga att det fungerade över förväntan.
Jag lade fyra lager klarlack, sen körde jag med kupévärmare mot ytan över natten. Redan dagen efter slipade jag lätt med 1000-papper och polerade. Ytan blev perfekt och jag ser ingen färgsillnad. Däremot spacklade jag en aning för lågt, men det är ju inte färgens fel. Nu när jag vet att det fungerar så kan jag ju göra om det.
Sen återstår det ju att se hur bra lacken står emot avfettningsmedel och liknande också ...
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
hur får man bra yta när man ska lacka i stenskott? köpte färg för stenskott på bmw, naglackspensel typen, med klarlack oxå pensel...
hoppas nån fattar vad ja menar...calypso röd(stavning?)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.