|
|
|
|---|---|
| ..rekomenderas att gängorna ska ta? | |
| va? | |
| Vad jag vet så är det de tre första gängorna som tar upp det mesta av belastningen som blir, dock vågar jag inte rekommendera så pass få. Minst 4 eller 5 fulla varv. Köp längre bultar om du har lagt spacers emellan så är du ju på den säkra sidan iallafall... | |
|
köpte nya (beg) hjul till min å köpte nya bultar till de! tyvärr va hjulen för framhjuldriven bil (görs sånna fortfarande haha) så va tvungen att lägga dit 5mm spacer och de krympte ner hela 4 gängor! från början va de 6 varv (som däcksfirma rekommenderar) till nu 2 varv,, känns lite! |
|
|
Hjul som är avsedda för framhjulsdrivna bilar...? Somebody is yankin your mind... Köp längre hjulskruvar, lämpligen så mycket längre som spacern bygger utåt... /Anton |
|
|
Ja så lite skulle inte jag våga köra med. Du lär kunna få tag i andra längre hjulbultar som passar. Annars kan du ju alltid köpa dig ett par långa vanliga bultar av 12.9-kvalitet o sen be nån snäll kompis svarva rätt kona på skallen... |
|
| tyckte de lät lite konstigt de där me "framhjulsdrivna" har egna hjul haha inte mina egna ord direkt, han som sålde hjulen! olika et och olika hjulhus skulle man kunna sammanfatta de hela! blir att fixa längre bultar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.