|
|
|
|---|---|
|
Har en X3 3.0d aut. 06 och känner motorvibrationer i ratten vid 1100 - 1200 varv/min. Är det normalt? Har kört 700 trevliga mil hittills. | |
| Känner igen det. Har dock blivit lite bättre nu när bilen rullat 3000mil, men finns fortfarande kvar. Skriv gärna o berätta hur det går. | |
| Jag har m-paket på min men jag har inte lagt märke till några vibrationer. | |
| Om jag får gissa så tror jag att det har med motorkuddrana att göra, när dem är nya är dem hårda, efter några tusenmil blir dem slitna och därmed mjukare. | |
|
Borde inte motorkuddarna bli hårdare (gummit torkar) ju äldre dom blir?? Vibrationerna känns bäst om man lägger in neutralläge och varvar till mellan 1000 - 12oo varv/min. |
|
|
Om jag tänker rätt så är väl motorkuddarna liknande typ som bussningar brukar vara, och dom blir ju inte direkt hårdare med tiden. Kanske jag har fel? |
|
|
Min serviceverkstad, Burlin Motor i Skellefteå, provkörde min bil och tyckte även de att så här ska det inte vara. Vi börjar med att bytta motorkuddar få se om det hjälper, om inte, får vi prova näågot annat. Sagt och gjort, kuddarna byttes på en förmiddag och vibrationerna försvann! Bra service! |
|
| Bra service som sagt! Det som jag hörde var att det är fordonsrelaterat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.