|
|
|
|---|---|
|
Har problem med läckande bensintank på gammelbeemern. En ny originaltank kostar ju en slant så jag har börjat fundera på att stoppa i en säkerhetstank istället. Jag kör inte några längre sträckor och en 38 liters tank får man för 2500 kr ca. Men kan jag flytta över bränslepumpen från originaltanken? Eller tillkommer det massa grejor. /Fredrik | |
|
Vad får du ge för en originaltank? Grejen med fuelcells är att du har ingen pumpmontering i de, utan de har AN anslutningar för ut, retur samt avluftning, så originalpumpen lär inte passa utan vidare |
|
|
kolla på skrotar först, jag köpte min tank för 400kr i absolut rostfritt skick så det kan finnas exemplar även till din var är läckaget ? ovan/under eller mellan tankarna(röret) |
|
|
en ny tank går på ca 2000 kr hos meca... MVH Johan K |
|
|
En originltank kostar bortåt 5000 om jag inte minns fel, jag har inte hittat läckaget, verkar vara på ovansidan av tanken. Har visserligen inte kollat på skrotarna, men att hitta en rostfri tank där känns inte riktigt realistiskt. Bmwfreaken, vad är meca för något ställe? 2000 spänn skulle jag kunna tänka mig att ge för en helt ny tank. Min tank ser inte speciellt gammal ut, den är t.ex. jättefin där jag hört att de börjar läcka allra först, kanske skulle lämna in bilen och få utrett ordentligt vad det är som läcker. /Fredrik |
|
|
Mecka är som meckonomen fast billigare..Länk hjorten |
|
| kolla Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.