|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag undrar om någon vet min E36 (års-99, model: 316i) har slitagevarnare för bromsbelägg fram? Ska nämligen byta belägg fram och vet inte om jag ska köpa varnaren eller inte. En till frågan: Måste jag köpa monteringssats elelr kan jag använda den som sitter? /Tack | |
|
Du bör ha varnare fram, men eftersom lampan inte lyser så har den inte "löst ut" så då flyttar du enkelt över den till din nya klossar Sitter ingen monteringssats på de oken |
|
| på min 325 92? finns de varnare? | |
|
På BMW brukar varnare sitta vänster fram, höger bak. Har dom inte "löst ut" (dvs. lampan i instrumentet lyser) så flyttar man som sagt bara över den till nya beläggen. Mont.sats brukar bestå av den fjäder/klämma som jag faktiskt inte vet funktionen på ;) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| Visst ja, efter att ha rotat i minnesbanken.. självklart sitter det en "monteringssats" Den sitter på sidan om yttre klossen, och "förbinder" ok och kloss Den går oftast att använda igen | |
|
Monterings-sats = bromsoksfjädern. Bromsoksfjäderns funktion är att hjälpa till att hålla fast bromsoket mot bromsoksfästet. Bromsoket sitter ju fast i sitt fäste med hjälp av 2 insex-bultar, så det är ju inte fjädern som gör det tyngsta jobbet, men den slits ändå, så det är lika bra att byta den, den kostar ändå inte så mycket. Skrikdämparskivan som E36 syftar på kan ingå i monteringssatsen, men oftast sitter den redan monterad på beläggen från fabrik (självklart beror det på hur dyra belägg man köper). ___ Bilbloggen: Länk |
|
| Nej Mugge, jag syftade just på fjädern som trycks in i hålen på sidan om oket, kanske en dålig beskrivning av mig, men vi menar samma sak | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.