|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni om 198 kkr för denna nyimporterade 330iA 4-d? 5 300 mil Mörkblåmet Steptronic Skinn TV/navi/GSM Klima El-stolar 17" alu Larm Nyservad BMW, nybes Milkontrollerad BMW Sverige Nyckelkodad, rutmärkt Säljs av en erfaren bilhandlare Stor prutmån? Enligt www.bilpriser.se borde den ligga på 169 kkr. Är det värt att lägga extrapengar på en sv-såld istället? Med tanke på andrahandsvärde, försäkring etc. | |
|
Är det denna bilen? Länk Rent spontant att 198.000 kr låter lite mycket. Värdeminskningen de närmaste åren kommer nog inte att vara snäll mot nyare modeller av E46 i och med att fler E90 kommer ut på begagnatmarknaden. Ett visst mervärde måste ju läggas i att bilen är välutrustad som få andra på den svenska marknaden är samt ett lågt miltal. Jag tror att den är värd något mer än vad bilpriser anger, kanske 180.000 kr. Glöm inte att kolla upp miltalet och övrig historik, milkollad på BMW är inte mycket värt. Ett utrdrag på garantireparationer är ett måste, även gärna ett samtal ner till verkstaden som har servat den. // Erik |
|
|
Japp, det är samma bil. Tror också att bilen borde ligga på ca 180 000 kr, har sett sv sålda 01:or i samma prisklass. Är lite i valet och kvalet om jag ska våga köpa en importerad bil eller ej. Har läst en del på forumet om fallgropar, de är ju några stycken. Bilhandlaren tror jag man kan lita på, problemet är ju om de har blivit lurade i sin tur. Tack för tipsen, ska definitivt använda mig av dem! //Jens |
|
|
Ja, bilhandlaren den har bra rykte om sig. Jag har också funderat på denna bil, dock vill gärna ha manuell låda och M-paket vilket jag värderar högre än automat och Navi/Tv Min gamla pärla: Länk |
|
| Bilhandlaren är ok. Jag planerade att sälja min förra E39 genom honom och han gjorde en bra och korrekt genomgång av bilen inkl bakgrund. Han klargjorde tydligt att han inte tog in tveksamma bilar i sin verksamhet. Sålde dock privat eftersom det gav mer pengar i fickan för mig | |
| Tror också att värdeminskningen kommer bli kännbar på denna bil om du betlar 200kkr idag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.