|
|
|
|---|---|
|
I morse när jag skulle köra iväg med min 750-92:a så ville varken hastighetsmätare eller varvräknare fungera riktigt. Dom rörde sig"ryckigt" men stämmde inte överens med hur fort jag körde. Vad kan felet vara??? /MSC | |
|
Har samma fel när det varit riktigt kallt på natten -10 eller mer. Efter ett par starter senare så har det plötsligt funkat igen. Har inte gjort någon åtgärd än eftersom det händer typ 2 ggr/år. Har tidigare läst om några kondensatorer i instrumentet men vet inte om det hänger ihop med detta fel. // |
|
|
Jag har haft samma fenomen ett par gånger, det är troligtvis glapp nånstans på kretskortet i instrumenteringen.. |
|
|
Tack för svaren...... /MSC |
|
|
Troligtvis kondensatorernapå SI-kortet i kombiinstrumentet, när de blir dåliga så laddar de ur sig när bilen stått stilla, och mätarna beter sig konstigt. Kolla: Länk Obs! Instrumentet i en 92:a har inte samma komponenter som i mektipset, samt att kretskortet sitter fastnitat med små plastpluppar. De går dock alldeles utmärkt att borra bort med ett 5mm borr och återfästs sen med små skruv istället. En Tv-reparatör kan löda dit nya kondningar åt dig om du inte känner att du har lödkunskaperna själv. ____ You're Solid Gold, I'll See You In Hell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.