AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
680

bytte asc-abs kablarna funkar inte?

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
hej! jag har bytt asc-abs givarkablarna till framhjulena,men den lilla gula lampan lyser lik förbannat.jag testade med ohm-mätare o de visa 4.44 bägge 2.inte som mina gamla visa som var trasiga 67.6.vad är felet?till och med abs lampan lyser nu.läste på mekartipset o det värkade inte vara några som helst konstigheter o byta o få det o fungera(man blir så less)obsevera bilen är en -98 523it.tacksam för svar snarast mvh dicka o.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Till och med ABS lampan lyser nu ?? gjorde den det inte innan du böt givare??? utan enbart ASC lampan ?? Då är det inte fel på nån givare i så fall från början eftersom givarfel alltid ger både ASC/ABS varning då de är gemensamma till systemen.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.660
dicka o
HEJ hasso!få svar från dig är en ära(bmw guru)abs lös inte innan,därimot lös den gula lampan med triangeln på med en rundad pil på.vad kan felet vara då?ska jag ta bort minus polen på batterit en halv timme,kanke det släcks då o nollställs.mvh dicka o
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ja du, Var det bara ASC lampan som lös, så brukar det vara vajern mellan ASCens ställmotor på vänster innerskärm upp till trottelspjället som är av eller kärvar, kostar typ 100 spänn på BMW.
Länk
Kan även vara själva spjället som krånglar iofs.
Vad du nu fixat till med ABS/ASC sensorerna vid bytet kan jag inte svara på tyvärr.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.660
dicka o
tackar o bugar hasso!det var vajern som hade gått av,har bytt vajern nu(gula triangeln har släkts)nu återstår bara ett problem abs lampan?kan det vara så simpelt som att jag kommit imot abs kontakten vid broms skivan,när jag bytte asc givarkablarna?eller kan det vara så att det ligger ett fel i databoxen,som man i sin tur måste släcka med ett diagnosverktyg på verkstan.vad tror du hasso? mvh dicka o.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är systemet felfritt så ska det släcka ned sig själv, som sagt jag kan inte svara på vad du gjort för att enbart få ABS indikering, det är ju enbart bromsbeläggslitagevarnaren på vänster fram som det finns att välja på och den ger väl knappast ABS varning utan Bromsvarning för slitna belägg.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.660
dicka o
tackar så mycket för all råd.jag hör av mig,jag åker o släcker felmedelandet på bmw.hoppas det är bara det.mvh dick o.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.