|
|
|
|---|---|
|
någon som vet om bromsoken från m3 e36 passar på 328 e36 av samma årsmodell ,dvs om distansen mellan skruvhålen e samma på båda oken ? anledningen att jag undrar e att priset för ett bromskit till min bil börjar på ca 20 lappar !!! ingen större lust med att slänga ut den summan om oken från m3an passar för då får jag på större skiver fram o bak :D MYCKET billigare D va en gång en BMW ... längre än så har jag inte kommit | |
alex_328 |
JA teoretiskt se borde det funka med tanke på att ni har samma kaross |
alex_328 |
oj glömde varför inte sätta brembo bromsar istället tror inte det är riktigt så farligt dyrt o bra är det ! |
|
Fram ska vara bolt on med M3 skivor. Bak kommer inte handbromsen att funka. M3 har andra bärarmar eller hur det var. Koni här på forumet har mer utförliga svar. ___ E36 325i E30 318i Jag trivs bäst på sladd. |
|
alex_328 |
strunta i att sätta m3 bromsar o sätt brembo bromsar o skivor istället har varigt o prov kört en 328 med brembo bromsar och en utan och jag kan säga att den med brembo bromarna klippet något så kopiöst ! det va sanslöst |
|
chassi på min 328 e m-chassi !! så d borde vara samma hjulupphängning därmed samma bärarmar tror jag ... brembo ... hmmm , nån som har en bra länk till billig site med brembo tillbehör för bmw ? D va en gång en BMW ... längre än så har jag inte kommit |
|
| m-chassi är inte samma som på m3. M-chassi på en 328 innebär andra fjädrar, stötdämpare samt krängningshämmare om jag inte minns fel. | |
E30 Beemah |
det finns bolt-on för det E30 Beemah |
|
Tjena! okej, såhär ligger det till .. Oken passar inte rakt av, sätter du m3 ok på 328:ans spindlar kommer skivan att gå i oket, du MÅSTE ha m3:ans hjulspindlar fram för att m3 ok och skivor ska passa på din bil. Ska du sen ha m3 ok bak med så passar de rakt på, men du måste kapa i dammskyddet samt svetsa om dina handbromsbackar så de når hela vägen i din skiva, dvs rätt mycket jobb för att få det att fungera bak .. att du har m3 chassi betyder att du kör på m3:ans dämpare samt kränghämmare .. hör av dig om du undrar ngt mer! jag har precis gjort denna operation! :) mvh Padde |
|
| E30 Beemah: Vart kan man få tag på bolt on till en 328 då, är också i behöv av större bromsar till min bil. | |
|
tjena måste säga imponerad !!! d e sällan man ser svar som denna ! tack ! ju d e så här att jag undrar över en sak till ... att kapa bak o svetsa e inget vidare problem , jag har all tid o tålamod i världen men du har möjligen inga mått för bakbromsarna ? elr gick du på känn ? E36 Kompressor står d , nice =) , ska sj sätta in en fram till nästa sommar d e därför bromsarna ska uppdateras för vad jag förstår så håller drivlinan för sisådär 450 kusar , vad e d för en E36 för o vara xact ? och slutligen vad fick du ge för spindlar fram ock oken runt om ? mvh Turken D va en gång en BMW ... längre än så har jag inte kommit |
|
E30 Beemah |
kolla google sök bolt-on E30 Beemah |
|
vill du ha bolt-on så e d bara köpa en biltidning du hittar d bomb säkert där !! D va en gång en BMW ... längre än så har jag inte kommit |
|
|
I Fyndbörsen nummer 3-2006 finns en klockren artikel. Ring 0455-33 53 25 och beställ. Dessutom innehåller artikeln vissa smygbilder på en viss E36. :-D ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
haha .. kan det vara min bil i tidningen ? ;) Mr BadBoy min bil hittar du här: Länk och det finns ett reportage i tidningen Fyndbörsen på just denna operation som råkar vara just min bil som micke skriver .. :) Jag fick ge 2800 för spindlarna med nav .. sen 2500 för ok fram/bak hoppas det var till hjälp! |
|
|
va inte du med i bilsport med ?? d va mycket till hjälp ! uppskattas ! men nu finns d bara ett STORT problem , jag har liknande fälgar på min bil o de e SVARTA med ,fasen också ... du får helt enkelt måla om dina till rosa elr nått :P , hehe ... nää men skämtosidå d va mer hjälp än jag hade väntat mvh Turken D va en gång en BMW ... längre än så har jag inte kommit |
|
|
fasen glömde en sak ... hur fick du bilen genom besiktning ? tog bort remmen ? D va en gång en BMW ... längre än så har jag inte kommit |
|
|
hehe .. rosa e ju fint .. inte på en beemer kanske :p kommer nya bilder på bilen efter emmaboda till helgen, har hänt en del under vintervilan .. :) under besiktningen plockar jag bara remmen! Du får lov att ha en kompressor där, men inte använda den, samma sak som för lustgas .. du får ha lustgas så länge du inte aktiverar den .. konstiga regler.. :) / p |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.